برگزیده ها
حضور زنان در مناصب مهم آزمون و خطا نیست/ امیدوارم شاهد فرمانداران زن بیشتری باشیم

اختصاصی مازندمجلس: مساله ی دیگری که در کنگره برای من جالب بود، حضور زنان بسیاری از استان های مرزی مانند سیستان و بلوچستان و هرمزگان بوده است. زنان بسیاری از این استان ها در کنگره شرکت کرده بودند و این راه طولانی را برای شرکت در کنگره طی کرده بودند. همین موضوع انگیزه ی بسیاری از زنان را در کنگره بالاتر برده بود

اختصاصی مازندمجلس: نخستین کنگره مجمع زنان اصلاح‌طلب روز 20 مرداد در کتابخانه ملی ایران برگزار شد. محمدرضا عارف، شهیندخت مولاوردی و زهرا شجاعی در این کنگره به سخنرانی پرداختند و پیام سید محمد خاتمی نیز قرائت شد.

محمد سلامتی، حسین کاشفی، غلامرضا حیدری، رحیم عبادی، جواد امام، زهرا شجاعی، زهرا نژادبهرام، زهرا صدراعظم نوری، الهه کولایی، سیدمحمود میرلوحی و محمدرضا عارف، فاطمه هاشمی رفسنجانی و دیگر فعالین سیاسی در این کنگره حضور پیدا کردند. درباره ی نخستین کنگره ی مجمع زنان اصلاح طلب با سمیرا رحیمی فعال سیاسی به گفت و گو پرداختیم:

 

سمیرا رحیمی که از حاضرین کنگره ی زنان اصلاح طلب کشور بود در گفت و گو با مازندمجلس بیان داشت: روز جمعه در کنگره ی زنان اصلاح طلب کشور شرکت کردم. برنامه ای پرشوری که در بزنگاه هماهنگ شده بود. زنان باید دور هم جمع شوند و همان گونه که در قبل از رای گیری و انتخابات ها فعال هستند و همه ی تلاششان را برای انتخاب ایده آل خود انجام می دهند، بعد از انتخابات نیز دور هم جمع شوند و پیرامون مسائل و موارد گوناگون چون توزیع سِمت ها و پست ها به تعامل بنشینند. با صحبت های آقای روحانی پیش از انتخابات من به عنوان یک فعال سیاسی منتظر حضور حداقل یک زن به عنوان وزیر و همین طور زنانی به عنوان استاندار و همین طور سایر مناسب سیاسی بودم. اما تا به امروز این موضوع محقق نشده است. به همان گونه که به جناب آقای دکتر روحانی و دولتشان اعتماد دارم، در پیِ مطالبات زنان از ایشان هم هستیم.

این فعال سیاسی حوزه ی بانوان در مورد استقبال زنان استان های مرزی گفت: مساله ی دیگری که در کنگره برای من جالب بود، حضور زنان بسیاری از استان های مرزی مانند سیستان و بلوچستان و هرمزگان بوده است. زنان بسیاری از این استان ها در کنگره شرکت کرده بودند و این راه طولانی را برای شرکت در کنگره طی کرده بودند. همین موضوع انگیزه ی بسیاری از زنان را در کنگره بالاتر برده بود. حضور دو فرماندار زن، و 415 عضو شورای شهر و روستا در سیستان و بلوچستان بی علت نیست.

این کارشناس صنایع پیرامون اهمیت حضور زنان در مناصب مدیریتی بیان داشت: در میان وزیران شاهد حضور زنی نیستیم اما فضای حاکم همچنان پرنشاط و مطالبه گر بود. وزیر محترم کشور از انتصاب زنان در معاونت ها و استانداری ها سخن می گویند. در کنار این موارد فرمانداری ها نیز باید به زنان سپرده شود. با نگاه به فرمانداران زن سراسر کشور که تعدادشان بسیار کم است اما بسیار کارآمد و سالم فعالیت می کنند می توانیم امیدوار باشیم در بیش تر استان های کشور شاهد حضور زنان در فرمانداری ها باشیم.

رحیمی در پایان گفت: ما زنان می پذیریم که دولت دوم آقای روحانی زمان آزمون و خطا نیست. اما حضور زنان در حوزه های میانی و کلان همواره مثبت بوده و حضور زنان را آزمون و خطا نمی بینم. زنان بسیاری در کشور اثبات شده اند و در دولت دوازدهم زمان به کار گرفته شدن در مناصب مهم هستند.

مصاحبه: محمد حسن زاده

سمیرا رحیمی زنان اصلاح طلب کنگره زنان انتخابات فرمانداران زن