برگزیده ها
استقبال اتحادیه تعاونی های آهنکاران و پروفیل سازی ایران از ربیعی

مازندمجلس: تهران- ایرنا- اتحادیه تعاونی های آهنکاران و پروفیل سازی ایران در بیانیه ای مشترک با ذکر پنج دلیل، از گزینه دولت دوازدهم برای وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی حمایت کرد.

مازندمجلس: به گزارش روز چهارشنبه گروه اقتصادی ایرنا، در این بیانیه که نسخه ای از آن در اختیار خبرگزاری قرار گرفته، آمده است: این اتحادیه با 185 شرکت تعاونی در و پنجره ساز در سراسر کشور و 16 هزار نفر عضو، حمایت خود را از «علی ربیعی» وزیر پیشنهادی ریاست جمهوری برای تصدی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دولت دوازدهم اعلام می کند.
در ادامه این بیانیه در پنج بند برخی عملکردهای ربیعی که از دید این اتحادیه «مطلوب و مثبت» بوده، نوشته شده است:
1ـ انتصاب «سید حمید کلانتری» به سمت معاونت امور تعاون که مدیری توانمند و کارآزموده است برای هر چه بهتر شدن فعالیت و رشد و شکوفایی تعاونی ها و همچنین تقویت بخش تعاون و تعامل با تعاونگران با هدف پیشبرد کیفی بخش تعاون در جهت اقتصاد مقاومتی و ایجاد اشتغال و ساماندهی تعاونی ها و همچنین گسترش فرهنگ تعاون و ایجاد بستر پذیرش تعاونی ها در بورس اوراق بهادار.
2ـ پیگیری و رفع مشکلات تعاونی ها در لایحه رفع موانع تولید.
3ـ اجرای طرح بیمه کارگران ساختمانی و الکترونیکی کردن دفترچه های بیمه تامین اجتماعی
4ـ اصلاح قراردادهای موقت کار و حذف قراردادهای سفید امضا برای ایجاد اشتغالی پایدار و فراگیر و همچنین پرداخت وام به بی بضاعتان جامعه با هدف خوداشتغالی آنان.
5ـ حمایت از افراد کم بضاعت و سالمندان و معلولان و کمک به کاهش فقر و فاصله طبقاتی.
به گزارش ایرنا، معاون امور مجلس رییس جمهوری هفدهم مردادماه نام 17 وزیر پیشنهادی دولت دوازدهم را به مجلس شورای اسلامی تقدیم کرد.
نام یک وزیر پیشنهادی باقیمانده (برای وزارت علوم، تحقیقات و فناوری) نیز بزودی اعلام می شود.
طبق ماده 205 آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، یک هفته پس از معرفی دولت، برای بحث و بررسی خط مشی و اصول کلی برنامه دولت و اخذ رای اعتماد برای هیات وزیران جلسات مجلس به‏ طور متوالی تشکیل می‏‌شود.
رییس جمهوری روز گذشته(سه شنبه) با حضور در مجلس شورای اسلامی از برنامه های دولت دوازدهم دفاع کرد.
بررسی صلاحیت وزیران پیشنهادی از روز گذشته آغاز شده است و گزینه های پیشنهادی برای هر وزارتخانه (بر اساس حروف الفبای وزارتخانه ها) از برنامه های خود دفاع می کنند.
«علی ربیعی» گزینه پیشنهادی دولت دوازدهم برای وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، در دولت یازدهم نیز این سمت را داشته است.
برای آگاهی از آخرین اخبار اقتصادی ایران و جهان با کانال اقتصادی ایرنا در تلگرام همراه شوید:
IRNAeco@
اقتصام*3061*1961* تنظیم: میترا بلندقامتی*انتشار: مریم مسعود

اقتصاد

اتحاديه آهنكاران

دولت12

علي ربيعي

تعاون تعاونی پیشنهادی دوازدهم ربیعی اقتصادی اتحادیه ایجاد شورای برنامه اسلامی همچنین ایرنا جمهوری وزارت وزیران گذشته گزینه بررسی وزارتخانه حمایت اقتصاد اعلام گزارش قراردادهای اجتماعی بیانیه