برگزیده ها
به ایران سفر نکنید/ خطر دستگیری و بازداشت برای شهروندان آمریکایی

مازندمجلس: وزارت خارجه آمریکا در اطلاعیه‌ای با تکرار برخی ادعاها، اعلام کرد که خطر بازداشت و دستگیری در ایران برای کسانی که به ایران سفر می‌کنند، وجود دارد.

مازندمجلس: وزارت خارجه آمریکا در اطلاعیه‌ای با تکرار برخی ادعاها، اعلام کرد که خطر بازداشت و دستگیری در ایران برای کسانی که به ایران سفر می‌کنند، وجود دارد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت خارجه آمریکا، دولت ترامپ به شهروندان آمریکایی نسبت به سفر به ایران هشدار داد و مدعی شد که خطر بازداشت و دستگیری در ایران برای افرادی که به این کشور سفر می‌کنند، وجود دارد.

در بیانیه وزارت خارجه آمریکا این ادعا مطرح شده که مقام‌های ایران، شهروندان آمریکا را دستگیر کرده و مورد آزار قرار می‌دهند؛ به ویژه کسانی که تبار ایرانی دارند.  شهروندان آمریکا باید نسبت به خطرات سفر به ایران آگاه باشند و برنامه سفرشان به ایران را به تعویق بیندازند.

در این اطلاعیه سفر، این ادعا مطرح شده که ایران شهروندان آمریکایی به ویژه دو تابعیتی‌ها را به جرم جاسوسی و تهدید امنیت ملی دستگیر و زندانی می‌کند.

این اطلاعیه در ادامه مدعی شده که مقام‌های ایرانی تهدید کرده‌اند که اقدام‌های انتقام‌جویانه در پاسخ به فرمان اجرایی ترامپ انجام خواهند داد. بر اساس فرمان اجرایی ترامپ، شهروندان ایران و پنج کشور دیگر حق دریافت روادید آمریکا را ندارند.

در این اطلاعیه  آمده است که وزارت خارجه آمریکا گزارش‌هایی دریافت کرده که نشان می‌دهد ایران از اعطای روادید به شهروندان آمریکایی در پاسخ به این فرمان اجرایی ترامپ، خودداری کرده است.

وزارت خارجه آمریکا همچنین مدعی شده ایران به سرکوب اقلیت‌های مذهبی از جمله مسیحیان ادامه می‌دهد.

به گزارش ایلنا، ترامپ مدعی شده است که ایران به روح برجام پایبند نیست. مجلس شورای اسلامی ایران هفته گذشته در واکنش به بسته جدید تحریم‌ها، در اقدامی متقابل بودجه برنامه موشک‌های بالستیک و نیروهای سپاه قدس را با شعار مرگ بر آمریکا افزایش داده است.

 

آمریکا شهروندان وزارت خارجه ترامپ آمریکایی دستگیری اجرایی فرمان بازداشت ادامه می‌دهد تهدید روادید دریافت مقام‌های گزارش کسانی ایلنا دستگیر برنامه ایرانی اطلاعیه