برگزیده ها
فضای سنگین جهانی علیه ایران توسط ظریف و تیم وزارت خارجه از بین رفت

مازندمجلس: نماینده مردم تهران در موافقت با وزیر پیشنهادی امور خارجه گفت: کشورهای قدرتمند سعی داشتند ایران را به انزوا بکشانند اما این دکتر ظریف بود که با ابتکار عمل توانست شرایط را به نفع ایران برگرداند.

مازندمجلس: نماینده مردم تهران در موافقت با وزیر پیشنهادی امور خارجه گفت: کشورهای قدرتمند سعی داشتند ایران را به انزوا بکشانند اما این دکتر ظریف بود که با ابتکار عمل توانست شرایط را به نفع ایران برگرداند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، طیبه سیاوشی در موافقت با محمدجواد ظریف وزیر پیشنهادی امور خارجه گفت: ابتدا لازم می‌دانم به خاطر اقدامات مثبت دولت یازدهم در زمینه دیپلماسی در دولت یازدهم از مردم تشکر کنم. توافق هسته‌ای ایران را از انزوای بین‌المللی خارج ساخت چیزی که آرزوی کشورهای منطقه بود.

او خاطرنشان کرد: به رغم قرار گرفتن کشورمان در منطقه خاورمیانه و تحولات عمیق در این منطقه ما دارای امنیت و آرامش هستیم.

سیاوشی ادامه داد: در جهان عرب وزارت امورخارجه توانست با حداکثر تلاش‌ها به توفیقات بزرگ دست پیدا کند. توافق با کشور عراق در زمینه‌های اقتصادی و سیاسی، برقراری رابطه با عربستان از این دسته تلاش‌ها است.

نماینده مردم تهران در ادامه با اشاره به روابط کشورمان با سایر جهان گفت: گسترش روابط سازنده ایران با سایر کشورها ایران را به یک نمونه صلح‌ساز در جهان تبدیل کرده است. در عرصه بین‌المللی وزارت خارجه با دکتر ظریف توانست عرصه سیاست را درنوردد.

او تاکید کرد: در شرایطی که دولت آمریکا بر سر کار است و صهیونیست سعی دارد کشور ما را به انزوا بکشاند این دکتر ظریف بود که با ابتکار عمل توانست شرایط را به نفع ایران برگرداند. مخالفت با توافق هسته‌ای وجه مشترک با کشورهای معاند علیه جمهوری اسلامی ایران است.

نماینده مردم تهران یادآورشد: ایران هراسی، شیعه‌هراسی و فضای سنگین جهانی توسط دکتر ظریف و تیم وزارت امور خارجه از میان رفت.

او خطاب به نمایندگان مجلس گفت: دکتر ظریف برنامه خوب و مدونی را ارائه داده است. ایشان تاکید مکرر بر اقتصاد مقاومتی، اقتصاد دیپلماسی و تقویت دیپلماسی را در وظایف خود قرار داده است. وزارت امور خارجه در جهت تقویت دیپلماسی برآمده و با توجه به شرایط و مطالبات مردم در پی تعامل، عزت، حکمت و مصلحت است.

سیاوشی در ادامه بیان کرد: وزارت امور خارجه توانست بازی برد-برد را به وجود بیاورد. توجه دکتر ظریف به مشکلات زیست‌محیطی به نوبه خود مثال‌زدنی است. ظریف توانسته با اولویت قرار دادن منافع ملی در نظام مقدس جمهوری اسلامی پیچیده‌ترین ائتلاف علیه ایران را از میان بردارد.

او تاکید کرد: ظریف توانسته گفتمان جدیدی با اتکا به توانمندی‌ها به وجود بیاورد که شر تهدیدات خارجی را از سر ایران دور کند. تبلیغات منفی علیه نظام مقدس ایران در رابطه با حقوق بشر وجود دارد. زنان و اقلیت‌ها می‌توانند سفیرهای موفقی باشند.

سیاوشی خطاب به ظریف گفت: انتظاراتی در خارج از کشور مطرح است. دیپلمات‌های ما کمترین حقوق را نسبت به همکاران خود در خارج از کشور می‌گیرند و کارکنان وزارت امور خارجه کمترین حقوق دریافتی را نسبت به سایر کارکنان دولت دارند.

خارجه وزارت سیاوشی توانست دیپلماسی توافق موافقت تاکید منطقه ادامه پیشنهادی شرایط نماینده تهران کشورهای توانسته کمترین روابط کارکنان جمهوری رابطه اقتصاد اسلامی بیاورد تقویت هسته‌ای ابتکار انزوا امورخارجه سنگین برگرداند سیاسی کشورمان بین‌المللی جهانی یازدهم تلاش‌ها