برگزیده ها
نماینده موافق: دوشغله بودن اعضای هیات مدیره در دوران ربیعی ممنوع شد/ صدور 30 دستورالعمل برای مبارزه با فساد

مازندمجلس: تهران-ایرنا- نماینده مردم تهران، ری و شمیرانات و پردیس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به صدور 30 دستور العمل و بخش نامه در خصوص مبارزه با فساد از سوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی دولت یازدهم گفت: از سال اول مسئولیت ربیعی در این وزارتخانه دوشغله بودن اعضای هیات های مدیره ممنوع شده است.

مازندمجلس: به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، «سیدفرید موسوی» در جلسه علنی عصر چهارشنبه مجلس شورای اسلامی برای بررسی صلاحیت وزیران پیشنهادی دولت دوازدهم ، در موافقت با «علی ربیعی» وزیر پیشنهادی تعاون، کار و راه اجتماعی با تقدیر از اقدام های وی در زمان مسئولیت در دولت یازدهم افزود: ارتقای شفافیت یکی از مهمترین اقدام ها در مبارزه با فساد است که خوشبختانه یکی از مهمترین و بزرگترین سامانه های هوش تجاری که فعل و انفعالات مالی برای تمام دستگاه های نظارتی و برای همه مدیران در دسترس باشد، طراحی شده و در دسترس است و اطلاعات آن نیز به روز و قابل دستیابی است.
نماینده مردم تهران، ری و شمیرانات و پردیس، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را بزرگترین نهاد وزارت اجتماعی کشور دانست و بیان کرد: یک نگاه ناصوابی به ماموریت های وزارت کار شکل گرفته است که این وزارتخانه را به شکل یک وزارت اقتصادی مطرح می کند، از همین رو همواره یک سری حاشیه هایی هم برای این وزارتخانه مطرح بوده است.
نماینده مردم تهران در توضیح دستاوردهای اقتصادی وزارت تعاون، کار و امور اجتماعی گفت: نقد عملکرد و ارائه کارنامه اقتصادی این وزاتخانه بدون مد نظر قرار دادن وضعیت این حوزه در سال 1392 کمی بی انصافی است.
موسوی تاکید کرد: واگذاری حجم عمده بنگاه های زیان ده با قیمت گذاری غیرواقعی و با پیش برآورد زیاد و واگذاری های ناقص که بدون تکمیل فرآیندهای حقوقی و اداری در قالب رد دیون در ماه های به طور عمده آخر دولت دهم را نباید فراموش کنیم.
وی گفت: حجم نیروهای انسانی مازادی که در واحدهای اقتصادی وزارت کار، تعاون امور اجتماعی مشغول به کار هستند یکی از چالش های این حوزه است.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: همگان می دانند چه وضعیت اسفباری در قبل از دولت یازدهم از ابعاد مختلف به ویژه فساد در زیر مجموعه های اقتصادی و شرکت های تابع صندوق ها حکم فرما بوده است.
به گزارش ایرنا، معاون امور مجلس رییس جمهوری هفدهم مردادماه نام 17 وزیر پیشنهادی دولت دوازدهم را به مجلس شورای اسلامی تقدیم کرد.
طبق ماده 205 آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، یک هفته پس از معرفی دولت، برای بحث و بررسی خط مشی و اصول کلی برنامه دولت و اخذ رای اعتماد برای هیات وزیران جلسات مجلس به‏ طور متوالی تشکیل می‏‌شود.
از روز گذشته(سه شنبه) بررسی صلاحیت وزیران پیشنهادی دولت دوازدهم در مجلس شورای اسلامی آغاز شده است. امروز(چهارشنبه) نیز این بررسی ادامه دارد.
دبیر ستاد مبارزه با فساد و ارتقاء سلامت نظام اداری در دولت از 1379تا 1384 ، مشاور اجتماعی رئیس‌جمهور از 1376 تا 1384، مسئول اجرایی دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی و مسَول کمیته‌های تبلیغات از 1372 تا 1384، معاون پارلمانی و حقوقی وزارت اطلاعات از 1366 تا 1372 ، عضو سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و عضو شوراهای فرماندهی پایگاه تهران، منطقه 3 کشوری و قرارگاه حمزه سیدالشهداء ، مسئول شاخه کارگری حزب جمهوری اسلامی تا 1360، عضو مؤسس و عضو شورای مرکزی خانه کارگر، عضو مسئول و سردبیر روزنامه کار و کارگر و عضو مؤسس و عضو هیئت امنا مؤسسه آموزش عالی کار از سوابق اجرایی ربیعی در سال های گذشته است.
برنامه ملی فقرزدایی و کاهش نابرابری، برنامه جامع حمایت با تأکید بر کاهش آسیبهای اجتماعی ، برنامه اشتغال فراگیر با تأکید بر مناطق محروم و روستایی، توانمند سازی، مهارت افزایی و توسعه منابع انسانی ، ارتقای امنیت شغلی و صیانت از سرمایه های انسانی و منابع مادی در جامعه کار و تولید با همکاری شرکای اجتماعی، پایدارسازی صندوقهای بازنشستگی، تبدیل بنگاههای اقتصادی وابسته صندوقها به پیشران اقتصاد ملی، توسعه تعاون ، توسعه فرهنگی و اجتماعی نیروی کار از اهم برنامه های وی برای دولت دوازدهم اعلام شده است.
این خبر در حال تکمیل است/
برای آگاهی از آخرین اخبار اقتصادی ایران و جهان با کانال اقتصادی ایرنا در تلگرام همراه شوید:
IRNAeco@
سیام**3070**1561
تنظیم کننده: داود نخ کوب نیاسر**انتشار دهنده:مژگان توانا

سياسي

دولت12

علي ربيعي

سيدفريد موسوي

اجتماعی اقتصادی شورای وزارت اسلامی تعاون برنامه تهران بررسی پیشنهادی دوازدهم نماینده انسانی مسئول ربیعی مبارزه ایرنا وزیران توسعه حقوقی اداری معاون گذشته تکمیل تأکید امنیت اجرایی منابع کارگر جمهوری دسترس اقدام یازدهم صلاحیت چهارشنبه گزارش موسوی ارتقای مهمترین وزارتخانه وضعیت اطلاعات اعتماد بزرگترین واگذاری