برگزیده ها
نباید بویی از تبعیض و بی‌عدالتی درباره زنان به مشام برسد/ احیای ستاد ملی زن و خانواده از برنامه‌های مهم دولت‌دوازدهم

مازندمجلس: معاون رییس‌جمهور در امور زنان و خانواده گفت: این نکته که جایگاه زن هیچ تفاوتی با مردان ندارد به یک گفتمان تبدیل شده است.

مازندمجلس: معاون رییس‌جمهور در امور زنان و خانواده گفت: این نکته که جایگاه زن هیچ تفاوتی با مردان ندارد به یک گفتمان تبدیل شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، معصومه ابتکار در مراسم معارفه خود به عنوان معاون رییس‌جمهور در امور زنان و خانواده با بیان اینکه در حوزه زنان و خانواده مطالعات خوبی انجام شده، اظهارکرد: در این خصوص آمارهای مناسبی در اختیار است که باید به روز رسانی شود. نگاه‌ها در حوزه زنان یک نگاه ملی است و باید از نظرات همه گروه‌ها و حتی منتقدان در این حوزه استفاده کنیم.

ابتکار ادامه داد: باید توازن و تبادل با توجه به نقش‌های خانوادگی زنان دیده شود و بویی از تبعیض و بی‌عدالتی نباید به مشام برسد. چگونه می‌شود با نگاه به تعالیم قرآنی عده‌ای می‌توانند نگاه دسته دوم به زنان داشته باشند.

رئیس سابق سازمان محیط زیست در دولت‌یازدهم همچنین متذکر شد: خوشحالیم در دولت‌یازدهم اقدامات خوبی درباره زدودن این نگاه در جامعه ایجاد شد. البته پایه‌گذار آن دولت مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی بود که آن زمان در دفتر امور زنان و خانواده  شکل گرفت. همچنین نگاه ویژه رییس دولت اصلاحات نیز در حوزه زنان موثر بوده است.

او در ادامه گفت: خانواده مبنای همه از جمله اقتصاد مقاومتی است. اگر خانواده زیربنای جامعه باشد می‌تواند زیر بنای همه مسایل باشد و با شکوفایی خانواده می‌توانیم گام‌های موثری در این زمینه برداریم.

ابتکار همچنین افزود: برنامه دولت‌دوازدهم در حوزه زنان و خانواده روی پایگاه معاونت امور زنان قرار خواهد گرفت و از برنامه‌های مهم آن احیای ستاد ملی زن و خانواده است.

او در پایان گفت: معتقدم راه‌حل بسیاری از مسایل زنان آقایان هستند. همچنین باید با سازمان‌های بین‌المللی همکاری داشته باشیم تا کشور را به عنوان الگوی از اقدامات موثر در حوزه زنان معرفی کنیم.

خانواده همچنین ابتکار عنوان رییس‌جمهور ادامه دولت‌یازدهم جامعه اقدامات معاون مسایل برنامه‌های نباید معارفه مراسم تبعیض بی‌عدالتی معصومه احیای درباره دولت‌دوازدهم