برگزیده ها
مازندمجلس: نخست‌وزیر انگلیس بعد از شدت گرفتن فشارها برای لغو سفر رئیس‌جمهور آمریکا به لندن، در بیانیه‌ای اظهارات وی در حمایت از گروه‌های نژادپرست را محکوم کرد.

به گزارش تسنیم، «ترزا می»، نخست‌وزیر انگلیس از «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا بابت محکوم نکردن نئونازی‌های و گروه‌های طرفدار برتری سفیدپوستان، پس از خشونت‌های نژادپرستانه در ایالت ویرجینیا انتقاد کرد. 

ترامپ بعد از خشونت‌ها در شهر «چارلوتزویل» روز شنبه بدون اشاره به اقدامات گروه‌های حامی برتری نژادی سفیدپوستان، خشونت «همه‌طرف‌ها» را محکوم کرده بود. این امر موجب انتقاد سیاستمداران هر دو جناح از وی شد. 

وی سرانجام روز دوشنبه مجبور شد با نام بردن از گروه‌های نژادپرست از آنها به عنوان «جانی و تبهکار» نام برده و اقدامات آنها را سرزنش کند. 

رئیس‌جمهور آمریکا علی‌رغم این در نشست با خبرنگاران روز سه‌شنبه بار دیگر گفت که «هر دو طرف» مقصر هستند. 

او در مواجهه با سیلی از سوالات خبرنگاران درباره اینکه چرا دیر اقدامات گروه‌های نژادپرست را محکوم کرده گفت که واکنشش «عالی» بوده و اضافه کرد که گروه‌های «چپ افراطی» هم به همان اندازه طرفداران برتری نژادی سفیدپوستان بابت حوادث روز شنبه مقصر هستند.

وی گفت: «اقدامات چپ‌های افراطی که با همان، به قول شما، راست‌های افراطی درگیر شدند، چطور؟ آنها هیچ تقصیری نداشتند؟ آنها هیچ مشکلی ندارند؟ به نظر من دارند. روز خیلی خیلی وحشتناکی بود.»

نخست‌وزیر انگلیس در بیانیه‌ای گفت: «من هیچ تشابهی بین کسانی که دیدگاه‌های فاشیستی ابراز می‌کنند و کسانی که با آن مخالفت می‌کنند، نمی‌بینم. فکر می‌کنم برای تمامی کسانی که در مسند مسئولیت قرار دارند مهم است که دیدگاه‌های راست‌گرایان افراطی را محکوم کنند.»بیانیه «می» بعد از شدت گرفتن فشارها بر وی برای لغو سفر ترامپ به لندن صادر شد. وبگاه دیلی‌میل گزارش داده فعالان در انگلیس، بعد از اظهارات شب گذشته، خواسته‌اند از سفر ترامپ به انگلیس جلوگیری شود.
انگلیس گروه‌های محکوم ترامپ اقدامات افراطی کسانی برتری نژادپرست نخست‌وزیر فشارها اظهارات آمریکا خبرنگاران دیدگاه‌های دارند نژادی انتقاد رئیس‌جمهور گزارش گرفتن سفیدپوستان بیانیه‌ای