برگزیده ها
شریعتمداری قرابت زیادی با بخش خصوصی دارد

مازندمجلس: به حضور وی امیدواریم و تمرینی نیز در دولت اصلاحات با وی در حوزه اشتغال داشته ایم و در دوره وی از سال 75 تا سال 85، 5 میلیون و 900 هزار شغل ایجاد شد. در واقع قرابت و نزدیکی وی به بخش خصوصی و برنامه های پرتوفیق شریعتمداری خیلی زیاد بوده است

مازندمجلس: امروز 26 مرداد ماه حسین شافعی در چهل و یکمین جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی خراسان رضوی اظهار کرد: در دوره جدید شورای گفت و گو امیدهای بیشتر و فراتری داریم که با حضور آقای کرباسیان این مساله تداوم یابد. وی در یک دوره نایب رییس اتاق بوده و وعده های خوبی نیز داده است که امیدواریم در این دوره گفتارها بیشتر به کردار تبدیل شود. تصور ما این است که شورای گفت و گو برنامه جدیدی را آغاز خواهد کرد.  
 
وی ادامه داد: در چند ماه گذشته شورای گفت و گوی استان بسیار پیشرو بوده است و امیدواریم آنچه که به عنوان خواسته های بخش خصوصی مطرح شده، اجرایی شود. نخستین مساله این است که دولت باید مشخص کند به کجا می خواهد برسد و چه برنامه ای برای اقتصاد دارد. دولت باید از عیال واری بیرون آمده و تصدی گری های خود را کم کند و در جایگاه و شان اصلی خود قرار گیرد. توجه به تولید ملی موضوع اصلی و اساسی کشور است که مقام معظم رهبری نیز بر آن تاکید کرده اند.  
 
شافعی خاطرنشان کرد: موضوع بر هم ریختن رابطه بین عرضه و تقاضا مساله ای بسیار اساسی است که برآورد می شود که تقاضای موجود در کشور کمتر از تقاضای 10 سال پیش است. این مساله یادآور می شود که با افزایش تولید باز هم تقاضا کم خواهد بود و به همین جهت باید صادرات افزایش یابد و آن را به عنوان نوک پیکان حرکت اقتصادی کشور در برنامه قرار داد. سیاست های پولی و ارزی نیز یک مشکل کهنه ای است و باید در این زمینه بخش خصوصی صادقانه به دولت کمک کند.  
 
رئیس اتاق ایران با بیان اینکه مساله مالیات و عدالت مالیاتی در کشور نیز بسیار مورد توجه است، تصریح کرد: امیدواریم با از بین رفتن همه معافیت های مالیاتی در کشور کمی به این عدالت نزدیک تر شویم. بهبود فضای کسب و کار اصل و اساس آینده اقتصاد کشور است. همچنین بستر مناسب در سرمایه گذاری ها مهم ترین مساله ای است که باید مورد توجه قرار گیرد. ما برای کار و تامین اجتماعی نیز خواسته هایی داشته ایم؛ چراکه این شیوه اعمال خدمات تامین اجتماعی در کشور ما در هیچ کشور پیشرفته ای وجود ندارد.
 
وی تاکید کرد: توسعه متوازن کشور و توجه به توسعه منطقه ای یکی از درخواست های جدی بخش خصوصی است. تکیه شورای گفت و گو بر این مساله بوده که پیش زمینه بسط آن توزیع اختیارات در کشور است. باید سازمان های دولتی نیز بخش زیادی از اختیارات خود را به استان ها تفویض کنند.  
 
شافعی از تشکیل اتاق مشترک ایران و ترکمنستان خبر داد و گفت: اتاق ترکمنستان در حال تشکیل است و همت خوبی شده که این اتاق همکاری خوبی با فعالان بخش خصوصی استان ما داشته باشد. همچنین اتاق مشترک تاجیکستان و ایران نیز در حال تشکیل است که تلاش می کنیم این اتاق در خراسان رضوی تمرکز داشته باشد.  
 
رئیس اتاق ایران با اشاره به پیشنهاد شریعتمداری، به عنوان وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: به حضور وی امیدواریم و تمرینی نیز در دولت اصلاحات با وی در حوزه اشتغال داشته ایم. باید توجه داشت از سال 75 تا سال 85، 5 میلیون و 900 هزار شغل ایجاد شد. در واقع قرابت و نزدیکی وی به بخش خصوصی و برنامه های پرتوفیق شریعتمداری خیلی زیاد بوده است.
 
وی در خصوص خواسته های مهم بخش خصوصی از دولت تصریح کرد: خواسته مهم ما این بوده که سه پایه متوازن صنعت، معدن و تجارت در این وزارتخانه حرکت کند تا هیچ بخشی احساس ضرر نکند.

خصوصی مساله شورای امیدواریم خواسته برنامه شریعتمداری عنوان استان بسیار تشکیل تامین همچنین تصریح عدالت مالیاتی تجارت توسعه مشترک   رئیس ترکمنستان اختیارات متوازن اجتماعی تاکید بیشتر اقتصاد خراسان زیادی قرابت تولید موضوع تقاضای افزایش تقاضا   شافعی اساسی زمینه