برگزیده ها

مازندمجلس: سیاست > احزاب و شخصیت‌ها - اولین کنگره مجمع ایثارگران اصلاح‌طلب امروز آغاز شد و چهره‌های اصلاح‌طلب در این کنگره از دغدغه‌های سیاسی- اجتماعی خود گفتند.

مازندمجلس:به گزارش خبرآنلاین، کنگره مجمع ایثارگران اصلاح‌طلب، در حالی با قرائت پیام حجت الاسلام سیدمحمد خاتمی کار خودش را آغاز کرد که حجت الاسلام سیدحسن خمینی، جواد امام مدیرعامل بنیاد باران و غلامرضا ظریفیان فعال سیاسی اصلاح طلب از سخنران این کنگره بودند. 
یادگار امام اظهارات خود در این کنگره را با یاد شهدا و امام و آزادگانی که امروز سالگرد بازگشت‌شان به سرزمین‌مان است و مرحوم آیت‌الله هاشمی که حق بزرگی به گردن ایثارگران داشتند، آغاز کرد و گفت: نسبت به وضعیت یکی از تاثیرگذاران عرصه انقلاب برادر و سرور معظم خودمان جناب کروبی ابرار نگرانی می‌کنم و از خدا می‌خواهم سلامت و صحت ایشان را به ما مژده بدهند که البته امیدهایی هم برای این مساله (رفع حصر) وجود دارد که ان‌شاالله تلاش‌ها در این زمینه به نتیجه برسد. 
او از نخست‌وزیر دفاع مقدس یاد کرد و برای بزرگان عرصه ایثار خواستار علو درجات شد. او در سخنانش تاکید کرد که امام و شهدا قابل مصادره نیستند.

انحصار کلیه مفاهیم ایثارگری را در یک جریان خاص
همچنین در این مراسم جواد امام با یادآوری اینکه روح امام قبل از ورود آزادگان پر کشید، با آرزوی پایان ایام حصر نامزدهای معترض انتخابات ریاست جمهوری 88، گفت: جمعی از ایثارگران جنگ به منظور حفظ میراث امام در دفاع از آرمان‌های اصیل جمهوری اسلامی اعم از استقلال و آزادی و دین متعهد شدند و این بار نه برای بیرون راندن دشمن متجاوز بلکه برای اعتلای ایران جمع شده است.

امام تاکید کرد:‌ در تداوم این تلاش‌ها ایثارگران پس از ارزیابی عملکرد گذشته و مشورت با بزرگان اصلاح‌طلب تصمیم گرفتند فعالیت‌های خود را در قالب حزب سازماندهی کنند. شخصیت‌هایی از قبیل آیت‌الله هاشمی ممنوع‌الخروج از قلب‌ها و جناب آقای سید محمد خاتمی و جناب آقای ناطق نوری همواره ما را حمایت کردند و یکی از مشوقان اصلی ما یادگار حضرت امام سید حسن خمینی بوده است.

آنگونه که ایلنا نوشته است، او خاطرنشان کرد: متاسفانه تاکنون یک جریان خاص کلیه مفاهیم ایثارگری را در انحصار خود گرفته و با تشکیل گروه‌هایی سعی در بیرون راندن اصلاح‌طلبان از این عرصه را داشته است. آرمان مشترک مجمع ایثارگران تحقق جامعه‌ای برخوردار از عدالت و آزادی و معنویت است. ما قصد داریم با عمل به نص قرآنی امر به معروف و نهی از منکر که چیزی جز توجه به منافع ایران نیست این حرکت را به شیوه‌ای اصلاح‌طلبانه پیش بگیریم.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: امروز از این تریبون به نمایندگی از مجمع ایثارگران از رهبری درخواست می‌کنیم یاران انقلاب را از این وضعیت خارج کنند و اگر تضمینی هست، تصمیم ایثارگران است که توانستند از این آب و خاک پاسداری کنند و ما باید از این دستاورد‌ها حفاظت کنیم.

لزوم پرهیز صدا و‌سیما و ائمه جمعه از ورود به رقابت‌های سیاسی 

غلامرضا ظریفیان دیگر چهره سخنران این کنگره بود که با اشاره به پیروزی انقلاب در بهمن ۵۷ گفت: امام خمینی که ملت آگاهانه با او بیعت کردند، مقتضیات زمان را درست می‌فهمید و‌ میزان را رای ملت می‌دانست.

او به سرمایه عظیم انسانی انقلاب اشاره کرد و‌ گفت: با تکیه بر این سرمایه انسانی می‌توانیم به آرمان‌های انقلاب مثل آزادی و عدالت و توسعه پایدار برسیم.

ظریفیان افزایش باور دینی و مقابله با نگرش عقل ستیز و متحجرانه را از باورهای مجمع ایثارگران اصلاح‌طلب برشمرد و تاکید کرد: نمی‌خواهیم با اسم ایثارگری سوءاستفاده کنیم و می‌خواهیم این ظرفیت در راستای حل مشکلات کشور قرار بگیرد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: ما به عنوان مجموعه‌ای از ایثارگران، آمده‌ایم فرصتی مضاعف در جامعه ایجاد کنیم تا با بهره‌گیری از آموزه‌های دینی و بشری، چراغی در مسیر برای عبور از گردنه‌های تاریخی باشیم.

ظریفیان درباره مواضع حزب در سیاست خارجی با انتقاد از عملکرد آمریکا گفت: این عرصه را باید از برخوردهای غیر مسىئولانه برحذر داشت و‌ یک صدا از سیاست خارجی ایران به گوش برسد. حتی با یک نیروی مسلح نمی‌توان به امنیت رسید. امنیت در گرو یک سیاست خارجی درست است.

27219

ایثارگران انقلاب کنگره اصلاح‌طلب ظریفیان ایثارگری خارجی سیاست آزادی تاکید سیاسی خمینی تصمیم عملکرد بیرون راندن عدالت سرمایه امنیت الاسلام خاتمی انسانی اشاره آرمان‌های تلاش‌ها وضعیت هاشمی آیت‌الله بزرگان غلامرضا جمهوری جریان مفاهیم انحصار سخنران