برگزیده ها
نمایندگان بخش خصوصی را برای تصمیم گیری بهتر در وزارتخانه ها جای دهید

مازندمجلس: تهران- ایرنا- نایب رئیس انجمن صنفی کاریابی های کشور در اتاق بازرگانی ایران پیشنهاد کرد: دولت دوازدهم از همین ابتدای فعالیت خود وزارتخانه ها را ملزم کند که برای هر گونه تصمیم گیری بخش خصوصی را در مقام مشاوره در بالاترین سطح وزارتخانه قرار دهند.

مازندمجلس: 'لیلی دانشمند' روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا،بیان داشت: رئیس دولت دوازدهم می تواند گروه هایی را از نمایندگان سندیکاها و اتحادیه ها تشکیل دهد تا به وزارتخانه ها مشورت بدهند.
وی معتقد است: فعالان بخش خصوصی با مشکلات،موانع و قوانین دست و پاگیر بیش از همه آشنا هستند و از نزدیک این موانع را حس می کنند برای همین بهتر از هر کسی می توانند به وزرا راه حل نشان دهند و در تصمیم گیری ها مشاوره بدهند.
دانشمند معتقد است:بخش خصوصی مجبور است هزینه و درآمدهای خود را بدست آورد و برای همین بیش از بخش دولتی با چند و چون کار درگیر است و چالش های پیش روی را بهتر می شناسد.
وی بیان داشت: بخش دولتی که بودجه اش تامین می شود کمتر با جامعه ارتباط دارد و در صورتی که کار بکند یا نکند همواره دستمزد خود را دریافت می کند اما بخش خصوصی باید تلاش کند تا بتواند برای خود و افرادی که بکار گرفته است درآمد کسب کند.
نایب رئیس انجمن صنفی مراکز اشتغال کاریابی استان تهران پتانسیل بخش خصوصی را بسیار بیشتر از بخش دولتی دانست و گفت: آرمان ها ایران اسلامی والاست و این تنها با تعامل درست بخش های دولتی و خصوصی بدست می آید.
دانشمند بیان داشت: انتظار می رود دولت دوازدهم در دوره دوم مسئولیت خود با چشم بازتری به بخش خصوصی نگاه کند.
وی اظهار امیدواری کرد : که دوره دولت دوازدهم زمان پر رونق تری نسبت به چهار سال نخست باشد،نگاه مشورتی در ایران ضعیف است اما باید تقویت شود.
عضو هیات مدیره کانون سراسری کشور مشاور ارشد تخصصی کانون کشور گفت: در کشورهای توسعه یافته سندیکاها و اتحادیه ها حضور فعالی در عرصه های تصمیم گیری دارند؛در این کشورها بخش دولتی موجودی جدا از مردم نیست تا بدون شناختی برای مردم تصمیم گیری کند.
به گفته دانشمند،متاسفانه ما در این سالها از تجربیات خوب بخش خصوصی در راهبرد برنامه های دولت در وزارتخانه در مسیر تحقق اهداف ملی و بیانات مقام معظم رهبری برای اجرایی شدن اصل 44 استفاده نکردیم و هزاران طرح که ضرورت اجرایی شدن داشت را با تفکر انحصار به فرد خود در پست های دولتی را در نصف راه رها یا با شکست روبه رو کردیم.
وی تاکید کرد:دیگر وقت آن است که با نگاه مشورتی و دیدگاه جمعی در مسیر مسئولیت ها پیش برویم و برای لحظه های زندگی مردم و جوانان کشور ارزش قائل شویم ،چرا که زمان محدود است و نباید زمان را از دست داد.
دانشمندی تاکید کرد: جای تاسف هست که بخش خصوصی در تدوین آیین نامه دستورالعمل های خود هیچ نقشی ندارد و متاسفانه سالهاست که این قبای فاقد استاندارد همان آیین نامه به ناچار تقدیم به بدنه بخش خصوصی می شود و آثار آن تضییع حقوق صنفی بخش خصوصی است به دلیل اینکه این دیدگاه آیین نامه ها با امروز اقتصاد و جامعه ما هماهنگی ندارد.
این فعال بخش خصوصی کشور گفت: متاسفانه این اواخر دیده می شود که به جای برون سپاری به بخش خصوصی و رفع مشکلات آنها،موازی کار در سطوح بالا بدون مشورت با بخش خصوصی انجام می شود.
عضو هیات مدیره کانون سراسری کشور مشاور ارشد تخصصی کانون کشور در پایان اضافه کرد: بسیاری از طرح هایی که از سوی دولت تصمیم گیری می شود به بار نمی نشینند و فقط ضربه به بخش خصوصی و از بین بردن منابع را به دنبال دارد.

برای آگاهی از آخرین اخبار اقتصادی ایران و جهان با کانال اقتصادی ایرنا در تلگرام همراه شوید:
IRNAeco@

اقتصام*9123* خبرنگار: زهره دریغ گفتار*انتشار: مرضیه فاتحی

اقتصاد

بخش خصوصي

مشاوره به دولت

دولت دوازدهم

خصوصی دولتی تصمیم دوازدهم دانشمند کانون متاسفانه وزارتخانه اقتصادی ایرنا مدیره مشاور سراسری دیدگاه ندارد اقتصاد مشورتی تاکید اجرایی تخصصی موانع اتحادیه سندیکاها خبرنگار نمایندگان مشورت بدهند جامعه مشاوره مشکلات معتقد مسئولیت