برگزیده ها

مازندمجلس: عباس صالحی، وزیرپیشنهادی فرهنگ و ارشاد به دفاع از برنامه هایش برای دولت دوازدهم پرداخت.

مازندمجلس: سیدعباس صالحی، وزرپیشنهادی فرهنگ و ارشاد، در دفاع از برنامه هایش برای این وزارت خانه گفت: همه می‌دانند و می‌دانیم که جامعه ایرانی به اعتبار استعداد ذاتی و اینکه در چهارراه تاریخی و حلقه وصل شرق و غرب عالم بوده است مفاخر فرهنگی خودش را به جهان عرضه کرده و سهم مهمی در تبادل فرهنگی جهان داشته است.

اهم سخنان وزیرپیشنهادی فرهنگ و ارشاد را در ادامه می‌خوانید:

*دوره مديريت پشت درهاي بسته و در غياب مردم گذشته است، معتقد به مشاركت جمعي، گفت و گو محور با اصحاب فرهنگ و هنر هستم.

*واگذاري امور به بخش خصوصي و فعاليت هاي نهادهاي صنفي را در دستور دارم كه درمعاونت فرهنگي با نگاه جدي اين مسير را دنبال كردم.

*تمركز زدايي جغرافيايي را از تمام جان معتقدم ... خلاقيت هاي ايراني در همه ايران است با اديان و سليقه ها... هم در سياست گذاري و برنامه ريزي و هم دراجرا بايد پهنه فرهنگي ايران را 80 ميليون و بيش از 30 استان ديد.

*برنامه هاي اينجانب متكي است بر اسناد بالادستي ، برنامه فرهنگي دولت، برنامه ششم توسعه، شايد حجم برنامه ها موجب اين نشده باشد كه همه وضوح كامل بيابند اما تمامي اسناد بالادستي مورد مطالعه دقيق قرار گرفت.

*نمايندگان بايد به تنوع كاري وزارت ارشاد دقت كنند.

*در حوزه هنر در حيطه هاي مختلف تعلق خاطر و ارتباط كاري من اندك نبوده بلكه در چند دهه بطور پيوسته بااهالي هنر نزديك بودم.

*تلاش مي كنم كه اهالي هنر ماننداهالي فرهنگ در صدر بنشينند.

*فرهنگ هم حلقه ورود اقتصاد مقاومتي است هم يك ضلع جدي آن ، اگر اقتصاد مقاومتي را به دانش بنياني تعريف مي كنيم در حوزه فرهنگ و هنر اين اتفاق راحت و سريع تر ميسر است.

*برنامه من براي بهبود كسب و كار پيشنهادهاي روشن دارد، در حوزه مانع زدايي، تمركز زدايي دولتي رامانع ديدم و پيشنهاداتي براي رفع آن ارائه كردم.
.
*هويت گرايي ايراني اسلامي متناسب با هدف يكي از نقاط جدي است.

*فراهم آوردن فرصتي براي هويت هاي قومي كه در ايران مانند رنگين كمان هستند.

*اقتدار فرهنگي قومي ايراني بر اقتدار ايراني مي افزايد.

*اهالي فرهنگ در ذيل حقوق شهروندي حق منزلت و امنيت و هويت قومي و صنفي دارند. بسته تحكيم حقوق فرهنگي ما در برنامه من جدي است و زودگذر نيست.

*سرمايه ايران نفت نيست، سرمايه ايران فرهنگ و هنر و دانش ايراني است، آنچه مي ماند اين است و آنچه مي رود نفت است.

*ديپلماسي فرهنگي ضرورت اساسي دارد هم براي معرفي فرهنگ و هنر ايراني و هم براي اقتصاد و هم براي سياست و امنيت پايدار ايران.

*ما بايد تلاش كنيم ارتباطات اصحاب فرهنگ و هنر را در ديپلماسي عمومي تقويت كنيم.

*گفت و گوهاي ديني را در جهان اسلام قوت دهيم.

*مشاركت ايرانيان خارج از كشو ر و همدلان انقلاب اسلامي را در تعاملات ديپلماسي فرهنگي ارتقا دهيم.
فرهنگ برنامه فرهنگي ايراني ايران زدايي اقتصاد وزارت اهالي ديپلماسي ارشاد مقاومتي امنيت سرمايه بالادستي اقتدار اسلامي تمركز فرهنگی بنشينند ماننداهالي مشاركت اصحاب سياست صالحی اسناد