برگزیده ها
مازندمجلس: سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کار رای اعتماد به وزرا تا ظهر فردا تمام می شود، گفت: احتمالا یک یا دو وزیر رای کافی را نخواهند آورد.

به گزارش مهر، بهروز نعمتی در حاشیه جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در جمع خبرنگاران با اشاره به زمانبندی بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی اظهار داشت: هیات رئیسه مجلس تصمیم گرفت که با برنامه دقیقی کار رسیدگی به وضعیت وزرای پیشنهادی را انجام دهد و لذا صبح فردا یک یا دو نفر از وزرا از برنامه هایشان دفاع خواهند کرد و بعد از صحبت های پایانی رئیس جمهور، رای گیری تا ظهر انجام خواهد شد.

وی افزود: هیات رئیسه برای سهولت روند رای گیری از نمایندگان تصمیم گرفت که در دو قسمت شرقی وغربی صحن مجلس صندوق هایی را برای اخذ آراء تعبیه کند و در محوطه پشت سر هیات رئیسه نیز ۶ میز برای شمارش آرای وزرا در نظر خواهد گرفت و از هر فراکسیون هم یک نفر به عنوان ناظر بر روند شمارش آراء نظارت خواهد داشت.

سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: تمام تلاش ما این است که تا فردا ظهر کار رای اعتماد به کابینه انجام شود و از فردا عصر کابینه جدید کار خود را در جلسه هیات دولت شروع کند.

نعمتی پیش بینی کرد که روند رای گیری از وزرا و شمارش آرا با توجه به تمهیدات پیش بینی شده در ۴۵ دقیقه انجام شود.

وی در ادامه درباره وضعیت فعلی آرای وزرای پیشنهادی و پیش‌بینی نتیجه رای اعتماد به وزرا، گفت: چون رای نمایندگان به صورت مخفی و کتبی است، این موضوع خیلی قابل پیش بینی نیست، اما تجربه نشان داده که معمولا بعضی از وزرا حدنصاب لازم را به دست نمی آورند.

سخنگوی هیات رئیسه مجلس در پاسخ به سوال خبرنگار مهر مبنی بر اینکه فکر می کنید چه تعداد وزیر رای نیاورند، تصریح کرد: نمی توان به طور دقیق پیش بینی کرد، ولی این احتمال وجود دارد که یک یا دو وزیر رای کافی را به دست نیاورند و اگر وزیری حدنصاب لازم را کسب نکند، طبق قانون رئیس جمهور سه ماه فرصت دارد که وزیر جدید را به مجلس پیشنهاد دهد و در این مدت آن وزارتخانه با سرپرست اداره می شود.

نعمتی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه بحث وزارت علوم هم خیلی پیچیده شده است، فکر می کنم که رئیس جمهور محترم در صورت رای نیاوردن برخی از وزرا، زودتر از سه ماه وزرای جدید را معرفی کند.

وی همچنین افزود: امروز جلسه علنی مجلس به صورت دو شیفت و حداکثر تا ساعت ۱۹:۳۰ خواهد بود.
رئیسه اعتماد وزرای جمهور شمارش نعمتی پیشنهادی سخنگوی شورای اسلامی اینکه احتمالا حدنصاب نیاورند نمایندگان کابینه وضعیت امروز تصمیم برنامه افزود