برگزیده ها
راه و شهرسازی مازندران در انتظار تدبیر دولت

اختصاصی مازندمجلس: تقریبا یک سال بعد از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید، حیدر نوروزی جایگزین اسد مدیرکل راه و شهرسازی دولت دهم در مازندران شد. نوروزی در همان ابتدا با واکنش رسانه‌ها و مجمع نمایندگان مازندران نسبت به این انتصاب مواجه شد.

اختصاصی مازندمجلس: عباس آخوندی وزیر پیشنهادی وزارت راه و شهرسازی بار دیگر راهی صحن مجلس شورای اسلامی می‌شود تا شاید باز هم بتواند از نمایندگان مجلس رای اعتماد بگیرد. وی نخستین بار در سال 92 با 159 رای موافق به عنوان وزیر از مجلس رای اعتماد گرفت. دو سال بعد طرح استیضاح وی در مجلس با 175 رأی مخالف روبه‌رو شد. در سال 95 باز هم نمایندگان نظر به استیضاح آخوندی داشتند و 74 رای موافق، برای جدا شدن آخوندی از بدنه‌ی دولت کافی نبود. او این روزها به صحن مجلس می‌رود تا برای بار چهارم از مجلس رای اعتماد بگیرد. آخوندی مخالفانی جدی در مجلس دارد اما احتمالا دوباره شاهد حضور وی در هیئت وزیران خواهیم بود.

تقریبا یک سال بعد از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید، حیدر نوروزی جایگزین اسد مدیرکل راه و شهرسازی دولت دهم در مازندران شد. نوروزی در همان ابتدا با واکنش رسانه‌ها و مجمع نمایندگان مازندران نسبت به این انتصاب مواجه شد. او که اهل شیراز است و مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز و همین طور معاونت عمرانی استانداری یزد را در کارنامه ی خود داشت، پس از 3 سال مدیریت با انتقادات و فشارهای شکل گرفته با حکم کشاورزیان معاون وزیر راه و مدیرعامل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور، به سمت مدیرکل نگهداری راه‌های روستایی و فرعی منصوب شد. پس از نوروزی، محمود ذوالفقاری که مدیر توسعه‌ی منابع اداره‌کل‌راه وشهرسازی بود، با حفظ سمت به عنوان سرپرست این اداره منصوب شد.

حال باید ببینیم مدیرکل آینده راه و شهرسازی استان با چالش‌های موجود در این حوزه چگونه دست و پنجه نرم می‌کند؟

وضعیت مبهم کمربندی‌ها و جاده‌های مواصلاتی که در چند سال اخیر به سرانجام نرسیده‌اند، باز کردن گره کور آزاد راه تهران-شمال و همین طور تکمیل فیروزکوه، جاده‌ی کیاسر و گهرباران، تعداد بالای کشته شدگان جاده‌های مواصلاتی مازندران و بدهی نسبتا هنگفت این اداره‌کل به پیمانکاران از چالش‌های مدیرکل آینده در بخش راه خواهد بود.

مسکن مهر در مازندران تکمیل نشده است و دولت خود را موظف می‌داند تا این پروژه را به عنوان یک پروژه‌ی تحمیلی به اتمام برساند. همچنین قرار است در هفته‌ی دولت هزار واحد مسکن مهر در استان افتتاح شود. اما همچنان تا به سرانجام رسیدن این پروژه فاصله زیادی وجود دارد.

به نظر می‌رسد پیش از رفع چالش‌های شهرسازی، مسکن و راه‌های مازندران باید چالش مدیریتی راه و شهرسازی استان برطرف شود، از این حیث راه و شهرسازی مازندران در انتظار تدبیر دولت است.

راه شهرسازی ؛مازندران؛ راه؛ مدیرکل؛ اداره کل