برگزیده ها
مازندمجلس: سایت خبری قطری 'الخلیج الجدید' اعلام کرد که وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) تهدید کرده است که در صورت اصرار کردها بر همه پرسی، کمک های تسلیحاتی خود را به نیروهای پیشمرگ کرد قطع می کند.

به گزارش ایرنا، به نقل از یک منبع بلند پایه در وزارت دفاع آمریکا که امروز شنبه در خبرگزاری های عراق بازتاب داشت، آورده است که آمریکا در صورت اصرار کردها بر همه پرسی، کمک های مالی و تسلیحاتی به نیروهای پیشمرگ کرد را تعلیق خواهد کرد.

این مسوول آمریکایی که نامش ذکر نشده گفته است که دولت آمریکا آخرین پرداختی مالی را برای کمک به نیروهای پیشمرگ کرد در ماه اوت انجام می دهد و اکنون توپ در زمین رهبران سیاسی اقلیم کردستان عراق است که چه تصمیمی می خواهند بگیرند.

الخلیج الجدید نوشه است که نیروهای پیشمرگ کرد از آغاز عملیات برضد گروه تروریستی داعش در 2014 تا به امروز صدها میلیون دلار کمک مالی و تسلیحاتی به علاوه مهمات و تجهیزات نظامی از آمریکا دریافت کرده اند.

این سایت خبری افزوده است که 'اریک باهن' سخنگوی وزارت دفاع آمریکا گفته است که اعتبار تفاهمنامه ای که پنتاگون در 2016 با نیروهای پیشمرگ کرد به منظور تسهیل پرداختی های مالی برای پوشش هزینه های جنگ موصل امضا کرده، به اتمام رسیده است.

این درحالیست که به گفته الخلیج الجدید، وزارت پیشمرگه در اقلیم کردستان عراق قطع کمک های آمریکا از نیروهای پیشمرگ را به خاطر همه پرسی که 25 سپتامبر آینده برگزار می شود، تکذیب کرده است.

پیشتر وزیر خارجه آمریکا خواستار به تعویق انداختن همه پرسی اقلیم کردستان عراق شده بود اما مسعود بارزانی رهبر حزب دمکرات کردستان عراق برغم موج مخالفت های داخلی، منطقه ای و بین المللی همچنان بر انجام همه پرسی اصرار می ورزد.
آمریکا پیشمرگ نیروهای تسلیحاتی وزارت کردستان اقلیم اصرار الجدید الخلیج پرداختی امروز پنتاگون کردها