برگزیده ها

مازندمجلس: سیاست > مجلس - ایسنا نوشت: نایب رئیس فراکسیون امید مجلس گفت: مردم و نمایندگان مجلس به وظیفه خود عمل کردند و اکنون نوبت وزرا است که براساس خط مشی‌ها و وعده‌های رئیس جمهور، به مطالبات مردم پاسخ دهند.

مازندمجلس:محمدرضا تابش با تبریک به وزرای منتخب گفت: رای قاطع نمایندگان مجلس شورای اسلامی به وزرای پیشنهادی حاکی از اعتماد به مجموعه کابینه دوازدهم است که در موقعیت خطیر فعلی، در مسند مسئولیت وزارت قرار می‌گیرند.

وی ادامه داد: اکنون انتظار و خواست ملت شریف ایران که در نظر و آرای چشمگیرشان به آقای روحانی تجلی یافت فراروی وزرا و مدیران دولت جدید است تا با تلاش، برنامه‌ریزی، پاکدستی و استفاده از دستاوردها و تجارب گذشته و انتخاب مشاورانی متخصص و متعهد، بر مشکلات و چالش های کشور فائق آیند.

رکورد رأی متوسط موافق به وزرای پیشنهادی دولت

همچنین نامه نیوز نوشت؛

محمدعلی ابطحی درباره رأی اعتماد مجلس به 16 وزیر پیشنهادی حسن روحانی گفت: نمایندگان تلاش خوبی کردند، موفق بودند و رأی همدلی خوبی با دولت نشان دادند.

وی افزود: این دوره وقتی مباحث را از مجلس پیگیری می کردیم در صحبت های موافقان و مخالفان خیلی نگاه های کارشناسی زیاد بود و آرا هم مبتنی بر همان نظرات کارشناسی داده شد.

این فعال سیاسی اصلاح طلب در پاسخ به این سئوال که به نظر شما چرا نمایندگان اصولگرا مثل سال 92 در مواضع شان نسبت به وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم تندروی سیاسی نداشتند؟ یادآور شد: اولا خیلی اصولگرایان افراطی در مجلس خیلی کمتر از دوره نهم هستند. ثانیا افراط های لازم را در حدلزوم بلکه بیشتر از حدلزوم در انتخابات ریاست جمهوری سال 96 انجام دادند و نتیجه نگرفتند. ثالثا فضای مجلس دهم در این دوره کارشناسی بود و خیلی جایی برای مانورهای سیاسی و حزبی وجود نداشت.

وی درباره اینکه رکورد رأی متوسط موافق به وزرای پیشنهادی دولت از ابتدای انقلاب تا امروز شکسته شد، حال آنکه قبلا این رکورد در اختیار دولت خاتمی بود و حالا در اختیار حسن روحانی است، اظهار کرد: این نکته مثبتی است و می تواند نشانه موفقیت دولت و همکاری های دولت و مجلس باشد.

خانه ملت نوشت؛

دولت نه اصول گرا است نه اصلاح طلب

احمد مازنی درباره رأی اعتماد نمایندگان به وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم، گفت: فراکسیون امید تمام تلاش خود را کرد که ارزیابی دقیقی در خصوص صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت انجام دهد ولی مشکلی که به صورت فراگیر در کشور وجود دارد این است که همه فراکسیون ها و تشکل ها در کشور به صورت منسجم عمل نمی کنند.

وی افزود: نتیجه این نگاه چنین می شود که رئیس جمهور امروز در صحن بیان کرد که دولت نه اصول گرا است نه اصلاح طلب و نه اعتدالی در حالی که هم اصول گرا هستند و هم اصلاح طلب هم اعتدال گرا.

عضو فراکسیون امید مجلس با بیان اینکه آراء به وزرا چندان در قالب تشکیلات نبود، یادآور شد: نتیجه آراء نشان می دهد که موضع فراکسیون امید نسبت به برخی وزرا مثل آذری جهرمی مشخص بود و این انسجام در نتیجه آراء نیز به چشم می خورد البته نظر فراکسیون در خصوص وزرا را باید از سخنگوی فراکسیون جویا شد.


رأی اعتماد بالا به وزرا اتمام حجت مجلس با دولت است

محمدرضا پورابراهیمی داورانی در جمع خبرنگاران گفت: فضای مجلس از روز نخست مشخص بوده و فضای آن همکاری با دولت است که علاقمند بوده با این رویکرد همکاری جلو برود علیرغم این انتقادات جدی نسبت به برخی وزرا مطرح شد و برخی از آنها واجد شرایط لازم برای عضویت در کابینه نیستند اما در مجموعه رویکرد و نگاه مجلس این فضا را ایجاد کرد که بیشتر وزرا از دولت رأی اعتماد اخذ کردند.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هم اکنون همه چیز در اختیار دولت است، افزود: این رأی اعتماد بالا که تاکنون سابقه نداشته است، اتمام حجت مجلس با دولت است و روحانی باید قدر رأی بالای وزرای پیشنهادی خود را دانسته و تلاش و کوشش و تعامل خود با مجلس را بیشتر کند که خروجی این تعامل و کوشش اصلاح امور و بهبود امور جاری مردم به ویژه در بخش اقتصادی باشد.

29212

وزرای پیشنهادی فراکسیون اعتماد اصلاح روحانی رکورد نمایندگان نتیجه درباره اینکه کارشناسی سیاسی افزود اختیار متوسط اتمام همکاری بیشتر دوازدهم موافق تعامل رویکرد امروز نوشت؛ اسلامی شورای محمدرضا مجموعه کابینه یادآور دادند اکنون حدلزوم