برگزیده ها
میرلوحی: رای بالای مجلس به کابینه نشانه احترام به روحانی است

مازندمجلس: سیاست > احزاب و شخصیت‌ها - محمود میرلوحی می‌گوید رای بالای نمایندگان به کابینه دوازدهم نشانه احترام نمایندگان به رئیس جمهور و برنامه‎هایش است.

مازندمجلس:محمود میرلوحی فعال سیاسی اصلاح طلب و معاونپارلمانی وزیر کشور در دولت اصلاحات در گفت‎وگو با خبرآنلاین، با بیان اینکه تعداد آرای نمایندگان به دولت از بی سابقه‎ترین رای اعتماد بعد از انقلاب است، گفت: این موضوع نشان می دهد که فراکسیون های سیاسی مجلس برای رای بیشتر دادن به وزرا با یکدیگرکورس گذاشته اند. مجموعه شرایطی که وجوددارد نشان می دهد فضا برای بهبود کار و تلاش و همت اقتصادی فراهم تر شده است.

او ادامه داد: به تعبیر آقای لاریجانی الانابرچالش هایی در مسیر دولت قرار گرفته شامل چالش های بین المللی، چالش هایمنطقه ای، چالش بیکاری و چالش آب است. شاید یکی از دلایل رای اعتماد ندادن به آقایبیطرف همین موضوع کم آبی و برنامه نداشتن درباره این موضوع است. شاید پیام این رایاعتماد ندادن، هشدار و زنگ خطری به مقامات کشور است که در آینده به فکر باشند و بدانند کهمسائل آب و هوای استان های غربی جدی است و باید راه حل های جدی برایش پیداکرد.

وی با بیان اینکه رای اعتماد زیاد مجلس بهکابینه نکته مثبتی است، گفت: این موضوع احترام به رییس جمهور است. الان وقتپاسخگویی رییس جمهور به مشارکت حداکثری مردم و آرای آن ها است. بنابراین رییسجمهور باید از فرصت پیش آمده برای تقویت بیشتر روابط دولت و مجلس استفاده کند.

میرلوحی گفت: میزان رای نمایندگان مجلس به وزیردفاع پیام مثبتی دارد. این موضوع نشان می دهد که نیروهای مسلح ما اعم از سپاه وارتش و نیروی انتظامی در مسیر منافع و اقتدار ملی در حال تلاش هستند. این رایاعتماد خوب به وزیر دفاع نشان دهنده همدلی مجلسی ها با او است.

این فعال سیاسی اصلاح طلب اضافه کرد: امیدواریمکه وزیر کشور هم با توجه به میزان رایی که از مجلس گرفته و توجه به همه پیشنهاداتو انتقادات توجه ویژه ای به انتخاب استانداران و فرمانداران داشته باشد و بیشتر باسیاست های دولت همراه باشد.

29219 

موضوع بیشتر اعتماد میرلوحی سیاسی رایاعتماد مثبتی جمهور میزان ندادن گرفته نمایندگان اصلاح احترام اینکه