برگزیده ها
مدیریت عالی استان باید قوی‌تر از این می‌بود/تغییر را می‌پذیریم

اختصاصی مازندمجلس: پس از5 روز جلسات مداوم و بررسی وزاری پیشنهادی دولت به مجلس، 16تن از وزرا موفق به کسب رأی اعتماد نمایندگان شدند. این موضوع بهانه ای شد تا گفت‌وگویی با ولی الله نانواکناری، نماینده ی مردم بابلسر و فریدوکنار داشته باشیم:

اختصاصی مازندمجلس: پس از5 روز جلسات مداوم  و بررسی وزاری پیشنهادی دولت به مجلس، 16تن از وزرا موفق به کسب رأی اعتماد نمایندگان شدند. این موضوع بهانه ای شد تا گفت‌وگویی با ولی الله نانواکناری، نماینده ی مردم بابلسر و فریدوکنار داشته باشیم:

نانواکناری در مورد فضای جلسات اخیر مجلس پیرامون رأی اعتماد به وزرا، با بیان این نکته که تا به این جا شاهد همسویی بی سابقه‌ای میان دولت و مجلس بوده ایم افزود: 16نفر از وزرا موفق به کسب رأی اعتماد شدند. همچنین وزرای پیشنهای نیرو و علوم نیز به زودی معرفی می شوند.

وی در مورد حاشیه های مربوط به مراسم تحلیف گفت: این مراسم که با حضور مهمانان زیادی از کشورهای  مختلف برگزار شد، اتفاق بزرگی بود. درروزهای منتهی به تحلیف، عربستان جهت به انزوا کشاندن ایران میزبان چند کشور بود تا با طرح موضوع ایران هراسی بتواند برای ما مشکلاتی ایجاد کند. اما با حضور150 نماینده از کشورهای مختلف، بی سابقه ترین تحلیف بعد از انقلاب را در مجلس پشت سر گذاشتیم.

نماینده مردم بابلسر و فریدونکنار با اشاره مجدد به روزهای بررسی برنامه وزرای پیشنهادی عنوان کرد: بررسی برنامه وزرا کار سختی بود. نمایندگان محترم چند روزی را تمام وقت به بررسی وزرای پیشنهادی دولت اختصاص دادند. جلسات سنگینی برگزار شد و برنامه‌های وزرا کاملا بررسی شد. موافقین و مخالفین هم نظرات خودشان را به خوبی اعلام کردند و خود وزرا نیز مسائل مورد نظرشان را مطرح کردند. نمایندگان هم با آرای خوبی که به هیئت دولت دادند، حسن اعتمادشان را نشان دادند. به شخصه برای همه‌ی وزرا آرزوی موفقیت می‌کنم. در آینده‌ی نزدیک هم ان شالله وزرای محترم علوم و نیرو نیز معرفی بشوند تا هیئت دولت به زودی کامل شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس پیرامون رأی اعتماد بالا به رحمانی فضلی ادامه داد: با توجه به تجربیات آقای رحمانی فضلی، عملکرد چهار سال اخیر و همچنین حسن سابقه ایشان در مسئولیت‌هایی که به عهده داشتند، نگاه کلی نمایندگان رأی مثبت به ایشان بود. به نظر من هم کار بسیار خوبی کردند، نگاه نباید صرفا سیاسی باشد. هیئت دولت را باید فراجناحی انتخاب کرد و شایسته سالاری را مدنظر قرار داد، تا دولت از بگو مگوهای سیاسی واکسینه شود.

سردار نانواکناری در مورد استانداری و تغییرات مدیریتی احتمالی افزود: تغییرات مدیریت می‌تواند یک اقدام مثبت باشد ولی ثبات مدیریت هم عامل مثبتی است. ما هر دو این موضوعات را کنار هم ببنییم. نگاه شخصی من این است که مدیریت عالی استان باید قوی‌تر از این می‌بود. ضمن این که از مدیران موجود تشکر می‌کنیم، ولی استان می‌توانست شرایط مدیریتی بهتری به خود ببیند. متاسفانه امروز با جایگاهی که استان مازندران می‌توانست داشته باشد فاصله داریم. من انتظار داشتم حداقل به مشاوره‌ی نمایندگان توجه می‌کردند. باید به مطالبات مردم توجه می کرده و از فرصت هایی که می‌توانست به توسعه هرچه بیشتر کمک کند استفاده می‌کردند. مدیریت استان با حضور و مشورت نمایندگان مجلس می‌توانست مفیدتر عمل کند. این احساس را ندارم که مدیریت استان با نمایندگان همسو باشد لذا یکی از عواملی که تغییر را می‌پذیریم، این است که مدیرانی در مسند استانداری قرار گیرند که از مشورت با نمایندگان دریغ نکنند و با صداقت در گفتار و عمل این را نشان دهند.

گفت‌وگو از؛ محمد مهدی کیا

مدیریت عالی استان باید قوی‌تر از این می‌بود/تغییر را می‌پذیریم