برگزیده ها
عزم و مطالبه جدی برای فعال شدن کمیته داوری در فراکسیون امید ایجاد شده  است

مازندمجلس: نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی از احتمال فعال شدن کمیته داوری در فراکسیون امید خبر داد.

مازندمجلس: نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی از احتمال فعال شدن کمیته داوری در فراکسیون امید خبر داد.

به گزارش ایلنا، علیرضا رحیمی در یادداشتی با عنوان «کمیته داوری در فراکسیون امید» در کانال تلگرامی خود نوشت: در اساسنامه فراکسیون امید کمیته داوری جزیی از ساختار فراکسیون است که برای رفع اختلاف بین اعضاء و رسیدگی به تخلفات (نقض عهد یا پروتکل یا رفتار خلاف شئونات فراکسیونی)، اعتراضات (شکایات احتمالی از اعضاء) در فراکسیون تشکیل شده است.

اگرچه شرح وظایف این کمیته و آیین رسیدگی آن به تفصیل تدوین نشده است اما در عمل این بخش وظیفه و نقش کمیته انضباطی فراکسیون را بر عهده دارد. برخی نمایندگان با پیشینه سمت‌های قضایی و سابقه نمایندگی عضو این کمیته هفت نفره هستند.

در فضای تحلیل‌های رای به کابینه و گمانه‌زنی‌هایی که در افکارعمومی نسبت به عملکرد فراکسیون امید و اعضای آن ایجاد شده است از صحبت‌های غیررسمی بین اعضاء هیات‌رییسه فراکسیون مشخص شده که عزم و مطالبه جدی برای فعال شدن کمیته داوری فراکسیون در رسیدگی به تخلفات اعضاء در فرآیند رای به وزرای پیشنهادی فراهم آمده است.

اگرچه تعهدنامه و متن مبسوطی درخصوص پروتکل رفتاری اعضاء فراکسیون تنظیم نشده اما شاید کمیته داوری بتواند مستند به الزامات عرفی تصمیمات موثری در این خصوص اتخاذ کند.

کمیته داوری، تاکنون در معرض داوری توسط اعضاء فراکسیون قرار نگرفته و دیکته‌ای نداشته تا بتوان نمره‌ای برایش در نظر گرفت.

فراکسیون کمیته داوری اعضاء رسیدگی تخلفات پروتکل اگرچه ایجاد مطالبه علیرضا رحیمی