برگزیده ها
مازندمجلس: جمهوریخواهان که تاکنون همواره همراه و پشتیبان دونالد ترامپ رئیس جمهوری جدید این کشور بوده اند، مدتی است دیگر تاب همراهی با رفتارهای رئیس جمهوری را ندارند.

به گزارش ایرنا، موج انتقادهای گسترده از دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا و اخراج و استعفاها به اطرافیان و نزدیکان وی نیز رسیده است. 
درتازه ترین مورد، می توان به اخراج استیوبنن مشاور ارشد واستراتژیست ترامپ طی دوران انتخابات ریاست جمهوری اشاره کرد.
درهمین ارتباط شبکه تلویزیونی سی ان ان در گزارشی اعلام کرد: اظهارات بحث برانگیز دونالد ترامپ درپاسخ به حادثه مرگبار 'شارلوتزویل' منجر به اغتشاش سیاسی دنباله داری در کاخ سفید شده است.
این رسانه آمریکایی درگزارش خود افزود:دونالد ترامپ درباره حادثه شارلوتزویل و این بار دربرج ترامپ برگفته های جنجالی خود تاکید کرد و به صراحت گفت 'مقصر هر دو طرف بودند، من هیچ شکی ندارم و شما (رسانه ها) هم نباید شکی در این زمینه داشته باشید.'
سی ان ان اضافه کرد: گفته های بحث برانگیز ترامپ دراین خصوص منجر به اخراج استیو بنن ' معمار نگرش ناسیونالیستی ' ترامپ شد.
این شبکه تلویزیونی به سیل انتقادهای سیاسی داخلی که در این خصوص علیه رئیس جمهوری آمریکا براه افتاده است پرداخت و گزارش داد: هم حزبی های ترامپ اکنون انتقادهای خود را متوجه او ساخته اند.
'تیم اسکات' تنها سناتورجمهوریخواه آفریقایی تبار سنای آمریکا درباره اظهارات طرفدارانه ترامپ ازگروه های راست افراطی نژاد پست آمریکایی گفت که رئیس جمهوری آمریکا وجاهت اخلاقی خود را زیر سوال برده است.
همچنین 'جان کیسیک' فرماندار ایالت اوهایو که در کارزار انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از ترامپ شکست خورد، درباره گفته های رئیس جمهوری آمریکا در ارتباط با حادثه شارلوتزویل به سی ان ان گفت:امیدوارم که شاهد ثبات هرچه بیشتر در کاخ سفید باشیم. 
ازسوی دیگر'لری ساباتو' مدیر مرکز سیاسی دانشگاه ویرجینیا درپاسخ به سوال سی ان ان که پرسید 'پاسخ ترامپ به حادثه مرگبار شارلوتزویل را چگونه ارزیابی می کنید؟' گفت: این امر می توانست نقطه تعیین کننده ای در ریاست جمهوری دونالد ترامپ باشد.
وی افزود:ما شاهد انتقادهای ادامه دار چند روزه از رئیس جمهوری آمریکا از سوی رده های بالای سیاسی هستیم و ترامپ خود را در سراسر آمریکا تخریب کرد.
شبکه خبری سی. ان. ان درگزارشی اعلام کرد:نظرسنجی مشترکی که توسط(شبکه خبری)ان بی سی نیوز وموسسه نظرسنجی مّریست از سه ایالت کلیدی که دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری 2016 در آنها به پیروزی رسید، نشان می دهد که رای دهندگان این ایالت ها از انتخاب ترامپ ناخشنود و متاسف هستند.
براساس این گزارش در نظرسنجی بعمل آمده در سه ایالت میشیگان، پنسیلوانیا و ویسکانسین افکارعمومی نظر منفی به ترامپ نشان داده اند.
به گزارش ایرنا، دونالد ترامپ با اخراج استیو بنن استراتژیست ارشد خود در روزجمعه 27 مرداد ماه، بر سلسله اخراج های خود در کاخ سفید ادامه داد. 
ترامپ بنن را در حالی از کاخ سفید اخراج کرد که به نوشته 'کریس سیلیزا' تحلیلگر سی ان ان در پس تصمیمات جنجال برانگیزی همچون خروج از پیمان تجاری نفتا، آب و هوایی پاریس و اظهارات انتقادی حادثه شارلوتزویل ایالت ویرجینیا قرار داشته است که به نوعی تضعیف جناح ایدئولوژیک کاخ سفید تعبیر می شود. 
اظهارات طرفدارانه ترامپ که در آن' هردو طرف ' را مقصر این حادثه دانست، استعفای تمامی 16 عضو کمیته 'هنر و علوم انسانی' رئیس جمهوری آمریکا را به دنبال داشت.
سی ان ان در تحلیلی در این باره نوشت: این پیامی نهفته از مقاومت پنهانی در کاخ سفید بود. 
ترامپ در حالی اکنون با انتقادهای فزاینده روبروست که از دیگر سو همچنان تحقیقات کمیته سنا در خصوص مداخله روسیه در انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا بر وی و حلقه پیرامونی اش سایه افکنده است. 
دولت ترامپ برای ایجادهماهنگی و پی گرفتن سیاستی یکنواخت در عمر هفت ماهه خود بیش از هر دولت آمریکایی دیگری به عزل و نصب افراد اقدام کرده است.از ابتدای روی کار آمدن دونالد ترامپ به عنوان رئیس جمهوری آمریکا تاکنون، بیش از 14 نفر از اعضای کابینه یا زیر دستان وی که از اعضای حزب جمهوری خواه و یا افراد نزدیک به این حزب محسوب می شدند، از کار برکنار شده یا کناره گرفتند که عبارتند از:
1- مایکل فلین مشاور امنیت ملی ترامپ 2- پریت بهارا دادستان منطقه جنوبی نیویورک 3- درک هاروی مشاور ارشد امور خاورمیانه در شورای امنیت ملی آمریکا 4- کتی والش معاون ستاد کارکنان کاخ سفید 5- جیمز کومی رئیس پلیس فدرال آمریکا 6- رینس پریبوس رئیس ستاد کارکنان کاخ سفید 7- مایکل دابکه مدیر ارتباطات کاخ سفید 8- والتر شاب رئیس اداره امور اخلاقی دولت 9- آنتونی اسکارا موچی مدیر ارتباطات کاخ سفید 10- شان اسپایسر دبیر مطبوعاتی کاخ سفید 11- مایکل شورت دستیار مطبوعاتی کاخ سفید 12- سلی ییتس دادستان کل موقت منصوب اوباما 13 – ازرا کوهن واتنیک مدیر ارشد اطلاعات شورای امنیت ملی و 14- ریچ هیگینز رئیس دفتر برنامه ریزی استراتژیک کاخ سفید.
علاوه بر این تغییرات، ترامپ درگرماگرم انتقادهای پس ازحوادث شارلوتزویل وپس ازمواجه شدن با استعفای اعتراضی برخی اعضای شوراهای مشورتی دولت خود در اقدامی پیش دستانه، شورای مشورتی صنعتی وانجمن راهبرد وسیاست را منحل کرد. اعضای کمیته هنر و علوم انسانی ریاست جمهوری نیز استعفای خود را به صورت دسته جمعی اعلام کرده اند.
درهمین رابطه، پایگاه اینترنتی هیل نوشت:جمهوریخواهان سناازفقدان انضباط کاری و سبک رهبری پر از هرج و مرج ترامپ رئیس جمهوری آمریکا به تنگ آمده اند و روابط آنها با رئیس جمهوری وخیم تر شده است.
این پایگاه اینترنتی افزود: برخی از جمهوری خواهان سنا حتی علنی تر از قبل، از ترامپ انتقاد می کنند.
باب کورکر سناتور جمهوریخواه از ایالت تنسی و رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا شدیدترین انتقاد را مطرح کرد و به رای دهندگان در چاتانوگا (چهارمین شهر بزرگ ایالت تنسی) گفت: ترامپ هنوز نتوانسته ثبات و صلاحیت لازم را برای اثبات موفقیتش نشان دهد.
کارشناسان راهبردی جمهوری خواهان می گویند کورکر احتمالا از خط مشی بداهه و بدون آمادگی قبلی ترامپ درباره چگونگی مقابله با تهدید کره شمالی و تهدیداتش درباره مواجهه پیونگ یانگ با 'آتش و خشمی که جهان نظیر آن را هرگز ندیده است' ناراضی است.
جیمزلانکفورد سناتور جمهوری خواه ازاوکلاهما هم روزجمعه از ترمپ بخاطر مواضع دو پهلویش در محکومیت برتری طلبان سفید پوست انتقاد کرد و گفت: هر وقت ترامپ در موضوعی دخالت می کند، وضعیت را پیچیده تر می کند. 
به گزارش هیلف سناتورهای جمهوری خواه به علاوه از سناتور 'جف فلیک' از ایالت آریزونا و یکی از منتتقدان صریح ترامپ حمایت کرده اند. ترامپ صبح پنجشنبه در توییتی نوشت از این که در انتخابات مقدماتی جمهوری خواهان با 'کلی وارد' نامزد محافظه کاران رقابت می کند، خوشحال است. ولی فلیک را 'سمی' خواند.
این اظهارات واکنش'میچ مک کانل' رهبر اکثریت سنا را برانگیخت و گفت فلیک : سناتوری فوق العاده و از حامیان خستگی ناپذیر ایالت آریزونا و کشوراست. من کاملا از وی حمایت می کنم.
با وجود خودداری مک کانل از رویارویی با ترامپ در جریان کمپین انتخاباتی، روابط آنها در هفته های گذشته وخیم تر شده است. متحدان مک کانل، ترامپ را به خاطر تضعیف پیام جمهوری خواهان در مباحث مربوط به طرح مراقبت های بهداشتی مورد انتقاد قرار داده اند و مک کانل هفته گذشته گفت که رئیس جمهورری 'انتظارات بیش از حدی' درباره انجام سریع امور در کنگره دارد.
هیل در ادامه می نویسد: 'مک کین' سناتور جمهوری خواه از آریزونا ماه گذشته رای تعیین کننده ای علیه لغو طرح اوباماکر به عنوان یکی از اولویت های ترامپ داد و پس از توییت ترامپ در انتقاد از جف فلیک، از این سناتور حمایت کرد.
فلیک از مهمترین منتقدان ترامپ بین جمهوری خواهان بوده و امسال کتابی را منتشر کرد که از جمهوریخواهان می خواست در مقابل رئیس جمهور بایستند. وی در این کتاب ضمن هشدار درباره ظهور ناسیونالیسم، پوپولیسم و بیگانه ستیزی از زمان به قدرت رسیدن ترامپ نوشت: تلاش ترامپ برای نشان دادن قدرت و اقتدار خود باعث اختلافات شناختی بین نسل های محافظه کار شده است.
کارشناسان راهبردی جمهوری خواهان می گویند سناتورهای جمهوری خواه در انتقاد از ترامپ جسورتر شده اند زیرا رئیس جمهوری کمترین احترامی برای آنها قائل نیست و علنا آنها را به تمسخر می گیرد.
انتقاد علنی ترامپ از لیزا مارکوسکی سناتور جمهوری خواه از آریزونا و یکی از سه جمهوری خواه مخالف طرح بهداشتی ترامپ و تهدید وی به قطع برنامه های آلاسکا پس از اعلام مخالفت وی، خشم این سناتور آمریکایی را برانگیخت.
همچنین پل رایان رئیس جمهوری خواه مجلس نمایندگان آمریکا از ایالت آریزونا که در جریان کمپین انتخاباتی بارها از ترامپ انتقاد کرد، تلاش کرده امسال رابطه خوبی با ترامپ داشته باشد. رایان ژوئن گذشته نیز مسخره کردن میکا برژینسکی مجری برنامه شبکه MSNBC از سوی ترامپ را نامناسب خواند.
ترامپ جمهوری آمریکا ایالت دونالد انتقاد سناتور درباره خواهان شارلوتزویل ریاست حادثه انتقادهای اخراج انتخابات آریزونا گزارش آمریکایی سیاسی روابط اعضای گذشته اعلام کمیته اظهارات ادامه برنامه شورای مایکل استعفای امنیت نظرسنجی افزود مشاور حمایت جمهوریخواهان بهداشتی رابطه اینترنتی پایگاه مشورتی علاوه رایان انتخاباتی امسال جریان کارشناسان راهبردی گویند تهدید محافظه مطبوعاتی سناتورهای کورکر برانگیخت خواند کمپین دهندگان رسانه مرگبار استیو اکنون طرفدارانه درپاسخ برانگیز ایرنا تاکنون درهمین ارتباط تلویزیونی اخلاقی همچنین افراد انسانی عنوان دادستان کارکنان تضعیف  ترامپ ویرجینیا تعیین کننده روزجمعه ارتباطات