برگزیده ها
مازندمجلس: رئیس اقلیم کردستان عراق بر تمایل این اقلیم برای حل و فصل مسائل فیمابین با بغداد از طریق تفاهم و گفتگو تاکید کرد.

به گزارش مهر به نقل از شفق نیوز، مسعود بارزانی رئیس اقلیم کردستان عراق در جریان دیدار امروز (سه شنبه) خود با نمایندگان مسیحیان و ایزدی ها و ترکمان ها و ارمنی ها و دیگر اقشار ساکن این اقلیم در اربیل تاکید کرد:ما هر چیزی را تحمل می کنیم اما حتی برای یک دقیقه همه پرسی را به تاخیر نخواهیم انداخت.

وی در ادامه افزود: برخی می گویند همه پرسی به نفع و مصلحت عراق و منطقه نیست ما به آنها می گوییم به تاخیر انداختن آن نیز به نفع کردها نیست.

بارزانی در خصوص ماده ۱۴۰ قانون اساسی عراق در خصوص مناطق مورد درگیر میان اربیل و بغداد تاکید کرد: نیروهای پیشمرگه این ماده را با شجاعت خود اجرایی کرد.همه پرسی به هیچ عنوان بر جنگ علیه داعش تاثیر نخواهد گذاشت.قانون اساسی عراق به ما حق استقلال اعطا کرده است.

وی در ادامه افزود: تمام گروه های ساکن کردستان در نوشتن قانون اساسی کشور مستقل خود مشارکت خواهند داشت و نظام حاکم بر این کشور فدرالی نخواهد بود.

به گزارش سایت رووداو، بارزانی تاکید کرد: کردها برای شراکت با عراق برای گشودن صحفه جدیدی توافق کردند اما متاسفانه اتفاقی در منطق حاکمیت بغداد رخ نداد و معتقدم که آنها با مرور زمان از ما می خواهند به مرزهای خط سبز در دوره صدام برگردیم.ما خواهان حل و فصل مسائل با بغداد از طریق تفاهم هستیم.بغداد اقدامات زیادی علیه کردها انجام داد قرار بود به پیشمرگ ها سلاح و پول داده شود اما هیچ چیزی به آنها داده نشد.

وی در خصوص انتخابات در اقلیم کردستان گفت: من بار دیگر برای انتخابات ریاست نامزد نخواهم شد و بزرگترین اشتباهم در زندگی ریاست بر اقلیم کردستان بود.
اقلیم بغداد کردستان تاکید بارزانی اساسی مسائل کردها قانون نخواهد خواهند افزود ریاست انتخابات گزارش گفتگو خواهان هستیم تفاهم تاخیر اربیل ادامه