برگزیده ها

مازندمجلس: نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به مسئله سلفی نمایندگان با نماینده اتحادیه اروپا گفت: یک عده خواستند از سلفی نمایندگان استفاده جناحی کنند.

مازندمجلس: مصطفی کواکبیان نماینده مجلس شورای اسلامی در نشست سالانه اتحادیه انجمنهای اسلامی دانشجویان مستقل طی سخنانی اظهار داشت: اگر در دانشگاه تشکلهای سیاسی نباشد دانشگاه میمیرد فعالیت‌های دانشجویی باید با نشاط و زنده باشند تا بتوان به نتایج خوبی رسید.
به گزارش نامه نیوز ،وی با اشاره به شعار این نشست افزود: این که ما باید در حکومت نوگرایی داشته باشیم و به حاکمیت پایبندی داشته باشیم، شعار صد درصد درستی است.
این نماینده مجلس با اشاره به دیدگاه امام (ره) درباره نوگرایی گفت: اصل تحول در اجتهاد یکی از قواعد فکری امام است. نمونه‌های زیادی وجود دارد که نشان می‌دهد امام اعتقاد داشت با توجه به تغییر شرایط، موضوعات هم عوض می‌شود و چون موضوع عوض می‌شود ، حکم آن هم تغییر می‌کند.
کواکبیان با بیان اینکه  نوگرایی در حکومت امری طبیعی است، گفت: نمی‌دانم کسانی که به فکر حفظ وضع موجود در حکومت هستند چگونه در جهانی که نماینده مجلس گلابی هم بخورد همه دنیا  می‌فهمد، می‌خواهند همه چیز را بسته نگه دارند.
وی با اشاره به نکاتی درباره اصل مطلقه ولایت فقیه و برداشت‌های نادرست از آن خاطرنشان کرد: برخی در معنای ولایت فقیه دچار اشتباه شده‌اند. معنایی که امام(ره) برای ولایت فقیه بیان می کند گویای تقدم احکام حکومتی حاکم بر احکام اولیه، فرعیه، شرعیه، اسلامیه است، یعنی شما با حکم حکومتی حکم شرع را کنار بزنی، و آیا این جز نوگرایی در حکومت است؟
این نماینده مجلس در ادامه افزود: بحثی هم که ما در مبحث اصلاحات داریم هم همین است، برخی بد برداشت می‌کنند. اصلاحات یعنی عبور نابسمان، به سامان شود. حالا هر کسی در هر حزبی باشد و چنین هدفی داشته باشد اصلاح طلب است. اصلاح طلب نمی‌تواند پایبند اصول نباشد همانگونه که اصولگرای واقعی نمی‌تواند پایبند به اصلاح نباشد؛ نوگرایی در حکومت یک اصول است.
وی با اشاره به اینکه آیا کسی می‌تواند بگوید در اصولگرایی اصلاح طلبی نیست؟یادآور شد: البته جدیدا بحثهایی به اسم نواصولگرایی و اصولگرایی نوین مطرح شده که برای سرگرمی خوب است.مگر می‌شود در اصلاح طلبی اصول نباشد، حتما اصولی وجود دارد.
این نماینده مجلس در ادامه به سوالات دانشجویان پاسخ داد.
وی در پاسخ به سوالی درباره دیدگاههای امام (ره) گفت امام برگرفته از آموزه‌های دینی سخن می‌گفت. اصلاح‌طلبی در ذات دین ما وجود دارد. اگر با حفظ چارچوب نابسمانی‌ها قرار باشد به سامان شود، می‌شود اصلاح طلب. اصلاحات ما جدای اصلاحات غربی است. ضرورتی باشد باید چارچوب‌ها را به هم ریخت و ضروت نباشد باید نابسمانی‌ها درون همان چارچوب اصلاح کرد.
کواکبیان تاکید کرد: جمهوری اسلامی را یک نظام مردمی می‌دانیم و معتقدیم نظام در خط کلی درست حرکت می‌کند البته مشکلاتی وجود دارد که باید همه با هم آنها را حل کنیم.
این نماینده مجلس درباره سلفی نمایندگان با موگرینیگفت: من آنجا رفتم تا ببینم چه موجوداتی هستند و چکار می‌کنند.حتی تا حالا با حاج خانم هم سلفی نگرفتم. مدیران مجلس یکسری گلدان گذاشته بودند که معلوم نبود چه کسی میزبان و چه کسی میهمان است. کار خوبی نبود. البته کسی که سلفی گرفت معذرت خواهی کرد. یک عده خواستند از این مسئله استفاده جناحی کنند که نتوانستند.
کواکبیان درباره نسبت اصلاح طلبی و براندازی نیز گفت: ما اصلاحات براندازانه را اصلاحات نمی‌دانیم. حتی اگر رئیس دولت اصلاحات هم بخواهد براندازانه فکر کند، آن را هم قبول نداریم. البته یک عده بیرون گود نشسته‌اند به هر دلیلی می‌گویند ما هم اصلاح طلبیم. اصولگرایی هم طیف وسیعی دارد و امثال محمود آقا خود را اصولگرا می دانند.
وی در پاسخ به سوال دیگری درباره  فتنه 88 اظهار داشت: بحث فتنه‌ای که رهبری بارها فرمودند را اگر پیگیری کنیم ریشه آن به  خارج  از کشور برمی‌گردد. هیچ کس نباید بگوید آدمی که در مقابل قانون و رای مردم ایستاده آدم درستی است، او حتما آدمی است که در راستای منویات خارج نشینان حرکت کرده است.
اصلاح اصلاحات درباره نماینده حکومت کواکبیان اشاره نوگرایی البته نباشد ولایت اصولگرایی اسلامی براندازانه چارچوب حکومتی احکام ادامه سامان پایبند نابسمانی‌ها بگوید نمی‌تواند باشیم بخواهد نداریم دانند اصولگرا امثال محمود دانشجویان اظهار تغییر می‌کند درستی افزود دانشگاه اینکه