برگزیده ها

مازندمجلس: خبرگزاری میزان- مدیر کل میراث فرهنگی استان تهران گفت: از مالکان فعلی خانه تاریخی سپهبد امیر احمدی شکایت کرده ایم.

مازندمجلس:

ادعای تخریب پیش از واگذاری خانه سپهبد امیر احمدی مانع شکایت نمی‌شودرجبعلی خسروآبادی در گفتگو با خبرنگار جامعه خبرگزاری میزان گفت: از مالکان خانه تاریخی سپهبد امیر احمدی بابت تخریب عمارت های این محوطه تاریخی شکایت کرده ایم.

 

وی همچنین در واکنش به برخی ادعاها که مالکان فعلی بنا را در وضعیت تخریب شده تحویل گرفته اند، گفت: برای ما فرقی ندارد. واجد ارزش بودن بنا اعلام شده بوده و ما بابت تخریب از مالکان شکایت کرده ایم. آنها اگر مستندات دیگری دارند باید در دادگاه بررسی شود.

 

خانه سپهبد امیر احمدی ملکی تاریخی در جداره خیابان حافظ تهران است که بیش از 7 هزار متر مربع وسعت دارد. این محوطه دارای یازده عمارت تاریخی مربوطه به دوره های قاجار و پهلوی بود که به تازگی برخلاف اعلام میراث فرهنگی مبنی بر ارزشمند بودن آنها به طور مخفیانه تخریب شده است. این ملک پیش از این تحت مالکیت کمیته امداد بوده است.

 

خسروآبادی همچنین درباره وضعیت تعریض به حریم دروازه باغ ملی گفت: شکایت از این پرونده نیز به جریان افتاده و دادگاه تشکیل شده است. منتظر نتیجه هستیم.

 

تخریب تاریخی شکایت احمدی سپهبد مالکان همچنین وضعیت اعلام دادگاه محوطه عمارت میزان میراث گفتگو فرهنگی تهران