برگزیده ها
سرمایه گذاری 13هزار میلیارد تومانی معین اقتصادی منطقه پنج کرمان

مازندمجلس: کرمان - ایرنا - مدیرعامل شرکت توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو)گفت: این شرکت به عنوان معین اقتصادی منطقه پنج کرمان تاکنون 13 هزار میلیارد تومان در این استان سرمایه گذاری کرده است .

مازندمجلس: به گزارش ایرنا علی اصغر پورمند شامگاه سه شنبه در جمع خبرنگاران استان کرمان از آرامش به عنوان مهمترین مولفه کسب و کار نام برد و افزود:پس از برجام شرایط برخی از حوزه های اقتصادی آسان و سرمایه گذاری شتابان شده است .
وی حجم سرمایه گذاری این شرکت را در مجموع بیش از 20 هزار میلیارد تومان عنوان کرد که 13 هزار میلیارد تومان آن در استان کرمان محقق شده است.
وی با بیان اینکه 6 هزار میلیارد تومان از مجموع سرمایه گذاری این شرکت در شهرستان زرند محقق شده است عنوان کرد: در حال حاضر 11 هزار نفر به صورت مستقیم در 16 شرکت در قالب 35 طرح و پروژه در استان کرمان مشغول به کار هستند.
وی با بیان اینکه شرکت توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه در تمام محورهای 10 گانه اقتصاد مقاومتی پیشرو است اظهار کرد: با اجرای همه پروژه های این شرکت در استان کرمان بیش از 150 هزار نفر به صورت غیر مستقیم مشغول به کار می شوند.
وی خاطرنشان کرد: امروز در حوزه تولید فولاد، مس کاتد، آهن اسفنجی، کنسانتره آهن، گندله، کک سازی، زغال سنگ، لوله مسی، اسکلت فلزی و فروسیلیس به توفیقات خوبی دست یافتهایم به گونه ای که مجموع تولیدات این مجموعه در کرمان بیش از 20 میلیون تن خواهد بود.
پورمند اضافه کرد: برای اجرای پروژه های معدنی و صنعتی خود در استان کرمان 2 هزار هکتار زمین در اختیار گرفته ایم و در راستای انجام مسئولیت های اجتماعی ایجاد 2 هزار هکتار فضای سبز را در دستور کار قرار داده ایم.
مدیرعامل شرکت توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه با بیان اینکه برای بهره برداری از تمام پروژه ها یکهزار و 100 لیتر بر ثانیه آب نیاز داریم عنوان کرد: تاکنون برای تامین آب بیش از 155 کیلومتر لوله گذاری انجام شده است و پیگر هستیم بخشی از آب مورد نیاز را از شبکه های آب و فاضلاب استحصال کنیم.
وی با تاکید بر اینکه هدف توسعه منطقه ای است اظهار کرد: بیش از 90 درصد پرسنل این شرکت از افراد بومی کرمان انتخاب شده است و همچنین 90 درصد این نیروها کمتر از 40 سال سن دارند.
وی با اشاره به توجه جدی به معیارهای اقتصاد مقاومتی خاطرنشان کرد: در این راستا برنامه ریزی شده پوشاک، لباس کار پرسنل و مواد مصرفی مورد نیاز شرکت از داخل شهرستان تهیه شود.
وی با بیان اینکه در این شرکت به بحث کاهش هزینه های تولید توجه ویژه ای شده است بیان کرد: در این زمینه راه اندازی کارخانه ها در کنار معادن به عنوان یک استراتژی مورد توجه است به گونه ای که برای دسترسی به تمام پروژه های در حال اجرا تنها 33 کیلومتر جاده دسترسی ساخته ایم .
وی با اشاره به طرح های آماده بهره برداری این شرکت در کرمان گفت: در سال جاری کارخانه های گندله سازی سیرجان و بوتیا هر کدام با ظرفیت 2 و نیم میلیون تن افتتاح خواهد شد.
با انتخاب استان کرمان به عنوان پایلوت اقتصاد مقاومتی کشور و تقسیم این استان به هشت زون (منطقه ) اقتصادی، مدیریت توسعه منطقه پنج به شرکت میدکو به عنوان معین (یاور )اقتصادی واگذار شده است.
خبرنگار: کمیل بهشتیان**انتشاردهنده:بهنام احمدی *
7429/ 5054

اقتصاد

مقاومت 96

برجام

سرمايه گذاري

کرمان استان عنوان گذاری اینکه پروژه توسعه سرمایه اقتصاد میلیارد اقتصادی منطقه مقاومتی معدنی معادن تومان مجموع برداری هکتار میلیون گندله کیلومتر پرسنل دسترسی اشاره تولید کارخانه اجرای صنایع شهرستان مشغول خاورمیانه برجام مستقیم اظهار پورمند خاطرنشان