برگزیده ها

مازندمجلس: نیروی دریایی آمریکا اعلام کرد: کشتی رزمی ساحلی این کشور به نام کرونادو در قالب آزمایش سامانه موشکی هارپون، هدفی را در سطح و در نزدیکی جزیره گوام نابود کرده است.

مازندمجلس: همزمان با موج جدید تنش ها میان آمریکا و کره شمالی، نیروی دریایی آمریکا اعلام کرد کشتی رزمی ساحلی این کشور به نام کرونادو در قالب آزمایش سامانه موشکی هارپون، هدفی را در سطح و در نزدیکی جزیره گوام نابود کرده است. این سلاح قابلیت پرتاب شدن از سطح کشتی ها، زیردریایی ها و هواپیماها را دارد و در شرایط کنونی روی پنجاه فروند از کشتی های نیروی دریایی آمریکا نصب شده  آدمیرال دان گابریلسون فرمانده یگان 73 رزمی نیروی دریایی آمریکا در بیانیه ای گفت:«توانایی کشتی رزمی ساحلی (کرونادو) در جفت کردن ابزارهایی از قبیل (بالگرد بدون سرنشین) فایر اسکات با موشک های هارپون به منظور هدف قرار دادن از محل های مخفی در ساحل، اهمیت دارد.»

این فرمانده آمریکایی افزود بیش از 50 هزار جزیره در منطقه ای از فیلیپین تا هند دارای تقاطع های دریایی کم عمق هستند که برای امنیت جهانی اهمیت بالایی دارند.
در این بیانیه، هارپون به عنوان سلاحی با قابلیت عملکرد در هر نوع شرایط آب و هوایی و در مسیرهای طولانی معرفی شده که قادر است ماموریت های ضدکشتی را علیه مجموعه وسیعی از اهداف انجام دهد.
پیشتر کاردار سفارت کره شمالی در روسیه به این خبرگزاری گفته بود پیونگ یانگ کار آماده سازی مقدمات حمله موشکی به جزیره گوام آمریکا را به پایان برده و آماده است در صورت هر گونه اقدام تحریک آمیز، آن را اجرا کند.
این بیانیه در شرایطی منتشر شد که تمرینات نظامی مشترک آمریکا و کره جنوبی موسوم به نگهبان آزادی اولچی روز دوشنبه آغاز شد. پیونگ یانگ از این تمرینات نظامی که در آن هفده هزار و پانصد نیروی نظامی آمریکا و پنجاه هزار نیروی نظامی کره جنوبی شرکت دارند انتقاد کرده است.
آمریکا نیروی نظامی دریایی جزیره بیانیه موشکی هارپون اهمیت جنوبی دارند پیونگ آماده تمرینات قابلیت شمالی نابود آزمایش ساحلی کرونادو پنجاه شرایط فرمانده