برگزیده ها

مازندمجلس: معاون پارلمانی رئیس‌جمهور گفت: نتیجه بازشماری آرای وزیر پیشنهادی نیرو از سوی هیئت رئیسه مجلس اعلام می‌شود.

مازندمجلس:

حسینعلیامیری معاون پارلمانی رئیس‌جمهور در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران دربارهتغییر آرای آخوندی وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی، گفت: یک بازشماری و بررسی درباره آرایایشان صورت گرفت. 10 رای به آراء ایشان در بازشماری اضافه شد و آرای وی 198 شد. اینموضوع را روز گذشته آقای پزشکیان که جلسه مجلس را اداره می کردند، رسما اعلام کردند.

وی درباره بازشماری آرای بیطرف وزیر پیشنهادی نیرونیز گفت: هیئت رئیسه مجلس در حال بررسی است. نسبت به آرای آقای آخوندی این کار انجامشد، باید منتظر باشیم تا نسبت به آرای آقای بیطرف نیز بررسی‌ها انجام شود.درباره ایشانهم کار در حال بررسی است، نتیجه بررسی از سوی هیئت رئیسه مجلس اعلام می‌شود.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور درباره انتشار اخباریدرباره برگزاری جلسات وزرای پیشنهادی با نمایندگان در مکان‌‌هایی خارج از مجلس به خصوصوزیر پیشنهادی نیرو، خاطرنشان کرد: یک دستور‌العملیرا به وزرای پیشنهادی دادیم که بر اجرای آنهم نظارت شد و آقایان در ساختاری که تعریف شده بود، اقدام کردند، اما برگزاری جلسهخارج از آن ساختاری که تعریف کردیم را من نشنیدم،ولی قابل پیگیری است.

امیری درباره اینکه برخی عدم رای آوری وزیر پیشنهادینیرو را درخواست نمایندگان برای معرفی وزیر ترک اعلام کردند. آیا این موضوع را تاییدمی‌کنید؟ گفت: من چنین چیزی که شما اشاره می‌کنید را نشنیدم. اینکه چرا وضعیت آرای آقای بیطرف اینگونهشد و رای لازم را کسب نکرد باید در فرصتی با بحث‌های‌ کارشناسی مفصل‌تر مورد ارزیابیقرار گیرد. رئیس محترم‌ جمهور وزرایی را پیشنهاددادند که بتوانند برنامه‌های ایشان را در همه بخش‌ها اجرا کنند. ترکیب فعلی به نظرایشان با لحاظ جمیع جهات در مسیر اجرای برنامه‌های رئیس‌جمهور است.

درباره پیشنهادی بررسی بیطرف بازشماری اعلام رئیس‌جمهور معاون تعریف ساختاری نشنیدم اینکه اجرای برنامه‌های وزرای پارلمانی رئیسه برگزاری آخوندی نمایندگان