برگزیده ها
مطرح شدن نام یک زن برای استانداری مازندران+جزئیات

اختصاصی مازندمجلس: پیش از انتخابات ریاست‌جمهوری و شورای اسلامی شهر و روستای اردیبهشت سال جاری، مساله‌ی حضور زنان در مناصب مدیریتی مطرح شد. به نحوی که شورای سیاست گذاری اصلاح طلبان کشور تصمیم گرفت که 30 درصد از سهیمه‌ی لیست امید را در انتخابات شورای‌ شهر به بانوان بسپارد

اختصاصی مازندمجلس: همزمان با آن حسن روحانی به عنوان نامزد انتخابات از بهره‌‌مندی زنان در سطوح مدیریتی کشور سخن گفت و در همین زمینه قول‌های انتخاباتی بسیاری داد. پس از انتخابات نیز طرح حضور حداقل 3 زن در هیئت دولت سبب شد تا امید فعالان حوزه‌ی بانوان برای تحقق شعارهای انتخاباتی نامزد پیروز افزایش یابد. اگرچه امروز هیچ‌یک از مناصب وزارتی به بانوان سپرده نشد، اما به نظر می‌رسد فعالین حوزه‌ی زنان نسبت به کسب مناصب میانی در دولت ناامید نبوده و به تدبیر دولتمندان امیدوارند، تا آن‌جا که رحمانی فضلی از به کارگیری زنان در مناصب استانداری خبر داد. همین مساله سبب شد احتمال انتصاب برخی بانوان در مناصب استانداری قوت گیرد.

اولین جرقه‌های حضور یک زن در منصب استانداری مازندران زمانی مطرح گردید که نام الهه کولایی در محافل سیاسی و رسانه ای طرح شد. او اگرچه به عنوان یکی از گزینه‌های جدی شهرداری تهران بود، اما در گفت‌وگو با مازندمجلس شایعه‌ی حضور در استانداری ماندران را تکذیب کرد. با این همه فعالین بانوان و نخبگان زن سیاسی استان نسبت به انتصاب یک زن در کرسی استانداری امیدوارند. به گونه ای که از چندی پیش رایزنی‌های خود را برای طرح یکی از گزینه‌های مطبوعشان آغاز کردند.

خدیجه گلین مقدم دارای مدرک دکترای جغرافیا و برنامه ریزی روستایی است. وی متولد 1345 است و همسر شهید می‌باشد. گلین مقدم سابقه‌ی ریاست دانشگاه فرهنگیان گیلان را در کارنامه خود دارد این روزها رئیس اداره پژوهش اسناد و مدارک دانشگاه فرهنگیان کشور است.

حال باید دید مازندران که در سال‌های پس از انقلاب حتی یک نماینده‌ی مجلس زن نداشته و جز در حوزه‌ی مدیرکلی امور بانوان استانداری و برخی از ادارات کل کم حاشیه شاهد حضور زنان نبوده است، به یک‌باره می‌تواند شاهد یک استاندار زن باشد؟

استاندار زنان مازندران