برگزیده ها

مازندمجلس: مشاور رئیس‌جمهور آمریکا در امور علمی در اعتراض به حمایت تلویحی وی از خشونت‌های گروه‌های نژادپرست از سمتش استعفا کرد.

مازندمجلس:

«دانیل کامن»، مشاور «دونالد ترامپ»،رئیس‌جمهور آمریکا در امور علمی در نامه‌ای از سمتش کناره‌‌گیری کرد.

به گزارش فارس این استاد دانشگاه «برکلی» در نامه‌ که از طریقتوئیتر برای ترامپ ارسال کرده دلیل استعفایش را موضع‌گیری‌های رئیس‌جمهور بعد از خشونت‌هاینژادپرستانه در شهر «چارلوتسویل» اعلام کردو

در این نامه آمده است: «بدین‌وسیله کناره‌گیری ازسمتم به عنوان مشاور امور علمی در وزارت خارجه ایالات متحده آمریکا را اعلام می‌کنم.تصمیم من برای استعفا، به دلیل حملات شما به ارزش‌های بنیادین ایالات متحده صورت می‌گیرد.»

نامه این استاد دانشگاه به نحوی تنظیم شده که ازکنار هم گذاشتن حروف اول واژه‌های هر پاراگراف، لغت IMPEACH(به معنی استیضاح) تشکیل می‌شود.

رئیس‌جمهور آمریکا بعد از خشونت‌های شنبه هفته گذشتهدر شهر «چارلوتسویل» خشونت‌های گروه‌های طرفدار برتری نژادی سفیدپوستان را محکوم نکرد.

در خشونت‌های روز شنبه، یک خودرو به معترضانی کهدر حال راه‌پیمایی علیه نژادپرستان سفیدپوست بودند حمله کرد و یک زن 32 ساله را کشتو 19 نفر را زخمی کرد.

ترامپ در خطابه‌اش بعد از این حادثه به دلیل نامنبردن از گروه‌های نژادپرست سفیدپوست و مقصر شناختن «همه طرف‌ها» در خشونت‌های روزشنبه به شدت آماج انتقادات و حملات قرار گرفت.

او یک روز بعد، تحت تأثیر فشارها از گروه‌های نژادپرستو نئونازی‌ها نام برد و آنها را «جانی و تبهکار» توصیف کرد.

رئیس‌جمهور آمریکا، سرانجام روز سه‌شنبه بعد ازآنکه در یک کنفرانس خبری با سیل سئوالات و انتقادات خبرنگاران روبه‌رو شد، بار دیگرگفت که مسئولیت خشونت‌ها، متوجه هر دو طرف است.

در هفته‌های گذشته عده زیادی از اعضای کمیته‌هایمشورتی ترامپ از سمت‌های خود استعفا کرده‌اند.

ترامپ خشونت‌های رئیس‌جمهور آمریکا مشاور گروه‌های حملات سفیدپوست انتقادات استعفا اعلام استاد دونالد دانشگاه چارلوتسویل ایالات متحده