برگزیده ها
مازندمجلس: وزیر خارجه ترکیه در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با همتای عراقی خود در بغداد برگزاری همه پرسی استقلال کردستان عراق را " تصمیمی اشتباه" خواند و تاکید کرد منافع کردهای عراق در گرو عراقی متحد است.

به نقل از النشره، چاووش‌اوغلو، وزیر خارجه ترکیه که صبح امروز چهارشنبه وارد عراق شده  در کنفرانس مطبوعاتی مشترکی با ابراهیم جعفری، همتای عراقی‌اش اظهار داشت: ما از آغاز عملیات نظامی در تلعفر علیه داعش استقبال می‌کنیم و در راستای حمایت از وحدت ملی عراق و بازسازی مناطق آزادشده با عراق همکاری خواهیم کرد.

وزیر خارجه ترکیه با تاکید بر حمایت آنکارا از وحدت و تمامیت ارضی عراق گفت: اگر از ما خواسته شود، آماده‌ایم میان بغداد و اربیل میانجیگری کنیم.

وی در ادامه برگزاری همه‌پرسی برای استقلال اقلیم کردستان عراق را تصمیمی "اشتباه" خواند و تاکید کرد، تحقق ثبات نیازمند رهایی از شر داعش و گروه‌های تروریستی است.

چاووش‌اوغلو در پایان تاکید کرد: منافع کردهای عراق در گرو عراقی متحد و یکپارچه است.

جعفری نیز در این کنفرانس مطبوعاتی درباره دیدارش با چاووش‌اوغلو اظهار داشت: در این دیدار درباره لزوم عقب‌نشینی نیروهای ترکیه‌ای از پایگاه بعشیقه در شمال عراق گفتگو کردیم.

وزیر خارجه عراق در ادامه تاکید کرد: دو کشور عراق و ترکیه می‌توانند نقش مهمی در برقراری ثبات در خاورمیانه ایفا کنند.
تاکید ترکیه چاووش‌اوغلو خارجه عراقی مطبوعاتی منافع کنفرانس اشتباه استقلال جعفری کردهای اظهار حمایت درباره ادامه همتای همه‌پرسی کردها بغداد برگزاری تصمیمی کردستان خواند