برگزیده ها

مازندمجلس: خبرگزاری میزان- رِِئیس شورای عالی استان‌ها گفت: تعداد طرح ارسال شده از سوی شورای عالی استان‌ها در مجلس باقی مانده که شوراییان جدید باید نسبت به تصویب آنها و فراهم کردن شرایط برای اجرایی شدن طرح‌ها اقدام کنند.

مازندمجلس:

شورای شهرمهدی چمران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان، گفت: بر اساس قانون شورای عالی استان‌ها در دوره جدید شوراها باید پس از تشکیل شوراهای شهرستان ها و شوراهای استان‌ها شکل گیرد.

وی افزود: هر استان و هر شهر نماینده خود برای حضور در شورای عالی استان‌ها را معرفی کرده و طی یک فرایند رأی‌گیری برای انتخاب هیئت رئیسه شورای عالی استان‌ها صورت می‌گیرد.

رئیس شورای عالی استان‌ها در خصوص زمان اتمام فعالیت این دوره از شورای عالی استان‌ها اظهار کرد: در شرایطی که شورای چهارم کار خود را به اتمام رسانده و شاهد تشکیل شورای پنجم شهرها هستیم شورای عالی استان‌ها نیز باید هرچه سریع‌تر شکل‌ گیرد.

چمران ادامه داد: در حال حاضر زمان اتمام فعالیت شورای عالی استان‌ها اواسط دی‌ماه اعلام شده اما ما تلاش می‌کنیم که زودتر از این موعد شورای عالی استان‌ها را تحویل شوراییان جدید دهیم.

وی با اشاره به نحوه فعالیت رئیس شورای عالی استان‌ها در مدت زمان باقیمانده تا تحویل شورا به نفرات جدید خاطرنشان کرد: من به‌عنوان رئیس شورای عالی استان‌ها تنها مسئولیت اداری شورا را بر عهده داشته اما تا زمان تحویل شورا به نفرات جدید هیچ قانون و هیچ مصوبه‌ای در شورای عالی استان‌ها به تصویب نمی‌رسد.

رئیس شورای عالی  استان‌ها از باقی ماندن برخی طرح‌ها و لوایح شورای عالی استان‌ها در مجلس شورای اسلامی خبر داد و بیان کرد: طی مدت زمان اخیر 18 یا 19 طرح از سوی شورای عالی استان‌ها به مجلس شورای اسلامی برده شده به اعضای عالی شورای عالی استان ها که به‌زودی معرفی خواهند شد باید موضوع تصویب این طرح‌ها در مجلس را پیگیری کنند.

چمران مصوبه درامدهای پایدار شهری را اصلی‌ترین مصوبه باقیمانده شورای عالی استان‌ها دانست و تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین مصوبات باقیمانده در مجلس که از سوی شورای عالی استان‌ها ارائه شده و باقی مانده است مصوبه درامدهای پایدار شهری است که باید هرچه سریع‌تر تکلیف این مصوبه نیز مشخص شود.

شورای استان‌ها مصوبه تحویل اتمام فعالیت باقیمانده چمران پایدار تصویب درامدهای سریع‌تر طرح‌ها نفرات اسلامی شوراهای قانون شوراییان تشکیل ماندن استان معرفی