برگزیده ها

مازندمجلس: سفیر آمریکا در سازمان ملل پس از دیدار با یوکیو آمانو برای گفت‌وگو در مورد پایبندی ایران به برجام بیانیه‌ای منتشر کرد.

مازندمجلس:

دیدار نیکی هیلی نماینده آمریکادر سازمان ملل با یوکیا آمانو و دیگر مقامات آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که بعدازظهر روز چهارشنبه در مقر آژانس در وین پشت درهای بسته آغاز شده بود، پس از سه ساعتپایان یافت.

نمایندگی آمریکا در سازمان ملل پس از پایان دیدارنیکی هیلی نماینده آمریکا در سازمان ملل با یوکیا آمانو مدیرکل آژانس بین المللی انرژیاتمی در وین نوشت: نیکی هیلی نماینده آمریکا در سازمان ملل امروز با یوکیا آمانو مدیرکلآژانس بین المللی انرژی اتمی دیدار کرد.

در این بیانیه آمده است: خانم هیلی پیام حمایت قویآمریکا از ماموریت آژانس را منتقل کرده و بیان داشته است که یک آژانس قوی و معتبر درراستای منافع امنیت ملی آمریکا می باشد.

این بیانیه افزود: وی همچنین از تخصص فنی آژانسو اعتبار آن، حرفه ای و جدی بودن در نظارت و راستی آزمایی فعالیت های هسته‌ای ایرانتمجید کرد.

در این بیانیه اعلام شد: نیکی هیلی و مدیر کل آژانسدر مورد نگرانی درباره تضمین پایبندی ایران به تعهداتش گفتگو کردند، با توجه به اینکهگزارش های آژانس صرفا می تواند در مورد تاسیسات هسته ای که به آنها دسترسی دارد، صادقباشد.

این بیانیه افزود: آنها همچنین در مورد اهمیت جلوگیریاز بهره برداری ایران از ابهامات موجود در توافق هسته ای بحث کردند.

در پایان این بیانیه آمده است: خانم هیلی بر ارادهآمریکا برای تضمین تامین منابع مورد نیاز آژانس بین المللی انرژی اتمی برای راستی آزماییفعالیت های هسته ای ایران مجددا تاکید کرد.

آژانس بیانیه آمریکا آمانو یوکیا المللی انرژی نماینده همچنین راستی تضمین افزود منافع امنیت پایان دیدار