برگزیده ها

مازندمجلس: اتاق مشترک ایران و عمان و صندوق ضمانت صادرات ایران با هدف گسترش مناسبات میان تجار ایران و عمان، صدور خدمات فنی و مهندسی به این کشور و همچنین توسعه صادرات غیرنفتی تفاهمنامه همکاری امضا کردند.

مازندمجلس:به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اتاق بازرگانی ایران، در مراسم امضای تفاهمنامه اتاق مشترک ایران و عمان و صندوق ضمانت صادرات که در محل صندوق ضمانت صادرات ایران انجام شد، سید کمال سید علی، مدیرعامل و رئیس هیت مدیره این صندوق عمان را از نظر سیاسی همسو با سیاست‌های ایران خواند و گفت: در کنار مسائل سیاسی، ضرورت‌های اقتصادی نیز ما را ملزم به ارتباط با این کشور می‌کند چرا که در حال حاضر صادرات برای کشور ما از اهمیت بالایی برخوردار است.

 سید علی ضمن تاکید بر ضرورت افزایش همکاری صندوق ضمانت صادرات با اتاق مشترک ایران و عمان گفت: خوشبختانه صندوق همتای عمانی ما نیز علاقه‌مند به برقراری این ارتباط است که این امر می‌تواند ضمن حل مشکلات صادرکنندگان ایرانی در عمان، متقابلاً گره‌گشایی مشکلات تجار عمانی در ایران در بحث اعتبار سنجی، ضمانت‌نامه و بیمه‌نامه‌ها نیز باشد.

وی با تقدیر از رئیس اتاق مشترک ایران و عمان به خاطر تلاش در پیگیری جهت برقراری ارتباط میان برخی بانک‌های عمانی و بانک‌های ایرانی ابراز امیدواری کرد در آینده نزدیک باهمتای عمانی خود به‌منظور حمایت دوجانبه از سرمایه‌گذاران و تجار دو کشور توافق خوبی را به امضا برسانند.

رئیس اتاق مشترک ایران و عمان هم در این جلسه ضمن تقدیر از همراهی صندوق ضمانت صادرات ایران با برنامه‌های اتاق مشترک ایران و عمان گفت: فعالان اقتصادی کشورمان به‌منظور سرمایه‌گذاری در عمان و دریافت تسهیلات از بانک‌های عمانی برای صادرات مجدد کالاهای ایرانی نیازمند تضامین و همچنین استفاده از پوشش‌های بیمه‌ای هستند که صندوق ضمانت در این زمینه می‌تواند نقش مهمی را ایفا کند.

محسن ضرابی با اشاره به سرمایه‌گذاری‌های عظیم عمانی‌ها در بندر و منطقه آزاد صحار و دقوم گفت: عمان در قالب قراردادهای همچون FTA با کشورهای مختلف ارتباط تجاری خوبی دارد.

ضرابی گفت: در سال گذشته حجم صادرات ما به این کشور بالغ بر ۵۸۰ میلیون دلار بوده است که با به میدان آمدن صندوق ضمانت صادرات و حل مشکل بانکی، به‌طور حتم حجم مبادلات صادرات کشورمان از عمان افزایش چشمگیری خواهد یافت.

صادرات صندوق ضمانت عمانی مشترک ارتباط افزایش ایرانی بانک‌های به‌منظور کشورمان ضرابی می‌تواند اقتصادی امضای برقراری سیاسی مشکلات