برگزیده ها

مازندمجلس: وزیر دفاع قطر عذرخواهی کشورهای تحریم کننده دوحه و لغو محاصره این کشور را شرط آغاز مذاکرات برای حل بحران منطقه خلیج فارس دانست.

مازندمجلس:  خالد بن محمد العطیه وزیر دفاع قطر عنوان داشت: کشورهای تحریم کننده دوحه باید به خاطر هک کردن خبرگزاری قطر از این کشور عذرخواهی کنند و محاصره اعمال شده علیه قطر را لغو کنند و بعد از آن با میانجی گری کویت وارد مذاکرات برای حل این بحران شوند.
وی در ادامه افزود: راهکار حل بحران بوجود آمده در منطقه خلیج (فارس) کاملا آشکار است و کشورهای تحریم کننده قطر باید به دلیل انتساب صحبت‌های نادرست به امیر این کشور از آن عذرخواهی کنند و بعد از لغو محاصره برای گفت‌وگو به کویت بروند.
وزیر دفاع قطر همچنین تأکید کرد: دوحه آماده گفت‌وگو در تمام بخش‌ها است و پیش‌تر نیز بارها آمادگی خود را برای گفت‌وگو به شرط احترام به حاکمیت‌اش اعلام کرده بود. ما همچنین بر حمایت‌مان بر تلاش‌های کویت برای حل این بحران تأکید می‌کنیم.
وزیردفاع قطر که روز چهارشنبه وارد آنکارا شده بود با رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه نیز دیدار کرد. این دیدار که یک ساعت و نیم به طول انجامید با حضور نورالدین جانیکلی وزیر دفاع ترکیه برگزار شد.
کشورهای گفت‌وگو عذرخواهی بحران تحریم کننده دیدار ترکیه همچنین محاصره تأکید