برگزیده ها

مازندمجلس: سناتور مک‌کین از "دونالد ترامپ" خواست تا ارسال تسلیحات پرنده برای ارتش اوکراین را آغاز کند.

مازندمجلس:
ب خبرگزاری «اینترفکس» گزارش داد: "جان مک‌کین" سناتور جمهوری خواه آمریکایی یکبار دیگر از "دونالد ترامپ" رئیس جمهوری آمریکا درخواست نمود تا ارسال تسلیحات پرنده به اوکراین را آغاز کند.
این سناتور که به خاطر مواضع ضدروسی‌اش شهرت یافته، در رابطه با سفر امروز "جیمز ماتیس" وزیر دفاع آمریکا به کی‌یف، گفت: «اکنون مدتهاست که دیگر زمان آن رسیده تا ایالات متحده تسلیحات تدافعی پرنده برای بازدارندگی و دفاع از تجاوزات روسیه را در اختیار ارتش اوکراین قرار دهد. و سفر رئیس پنتاگون به کی‌یف، امکان خوبی برای آغاز این اقدام درست خواهد بود.»
مک‌کین یادآور شد که بعد از اعلام راهکار جدید آمریکا در افغانستان، اکنون دیگر رئیس جمهور امکان آن را پیدا کرده تا اقدامات لازم در رابطه با حمایت بیشتر از اوکراین را انجام دهد.
این سناتور افزود: «تا زمانی که اوضاع به شکل کنونی باشد، روسیه دلیلی برای تغییر رفتار خود نخواهد داشت و ما فقط باید منتظر دخالتهای جدی تر مسکو و وخامت بیشتر اوضاع در شرق اوکراین باشیم.»
به عقیده وی، ارسال تسلیحات پرنده به اوکراین، مغایرتی با قطعنامه های مربوط به حل و فصل بحران در اوکراین ندارد. این در حالی است که اکثر کشورهای اروپایی مخالف تحویل تسلیحات پرنده به اوکراین هستند.
"فرانک والتر اشتاین مایر" وزیر خارجه سابق آلمان، رئیس سابق سازمان امنیت و همکاری اروپا و رئیس جمهوری آلمان پیش از این اعلام کرد که تحویل تسلیحات پرنده به ارتش اوکراین، اقدامی بسیار خطرناک است و اصلا به حل و فصل مناقشه داخلی در این کشور کمکی نکرده و تنها باعث وخامت بیشتر اوضاع خواهد شد.
لازم به یادآوری است که "جیمز ماتیس" وزیر دفاع آمریکا امروز، پنج شنبه ( در روز استقلال اوکراین) به کی‌یف سفر می کند. وی در این سفر قصد دارد تا به رهبران اوکراین اطمینان بدهد که ایالات متحده همچنان از این کشور حمایت کرده و مخالف پیوستن شبه جزیره کریمه به روسیه در سال 2014 است.
اوکراین تسلیحات پرنده آمریکا مک‌کین بیشتر اوضاع روسیه کی‌یف جمهوری ارسال سناتور آلمان حمایت تدافعی تحویل اعلام وخامت مخالف گزارش امروز رابطه ماتیس اکنون متحده ایالات امکان