برگزیده ها

مازندمجلس: فرمانده ارشد ارتش آمریکا در افغانستان امروز (پنج‌شنبه) اعلام کرد، استراتژی جدید ترامپ نشانه‌ای از تعهد بلندمدت به این کشور جنگ‌زده است.

مازندمجلس: خبرگزاری رویترز نوشت: ژنرال "جان نیکلسون" فرمانده ارشد ارتش آمریکا در افغانستان در جمع خبرنگاران در کابل گفت: طالبان نمی‌تواند در این نبرد پیروز شود و زمان آن فرا رسیده تا آن‌ها به روند صلح ملحق شوند. ما در افغانستان شکست نخواهیم خورد چرا که امنیت ملی ما امنیت افغانستان و متحدان ما به آن وابسته است.
نیکلسون قول داد: نیروهای امنیتی افغان با کمک نیروی زمینی و پشتیبانی نیروی هوایی آمریکا و ناتو گروه وابسته به داعش و باقیمانده اعضای القاعده در این کشور را نابود خواهند کرد.
وی همچنین به طالبان پیام داد: جنگ علیه هم میهنان خود را خاتمه دهید، به کشتار غیرنظامیان بیگناه پایان دهید، اقدامی که مشقت و بدبختی برای مردم افغان به بار می آورد را کنار بگذارید سلاح بر زمین بگذارید و به جامعه افغان بازگردید. به بازسازی کشور و ایجاد آینده‌ای بهتر برای کشورتان و فرزندانتان کمک کنید.
اما ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان به آسوشیتدپرس گفت: ما هرگز سلاح مان را به هیچ کس نخواهیم داد و هیچ کدام از اعضای طالبان سلاح بر زمین نمی گذارد تا آخرین سرباز آمریکایی در کشور ما باقی مانده باشد.
منتقدان از جمله شخص دونالد ترامپ حین کمپین‌های ریاست جمهوری ۲۰۱۶ تأکید کرده بود که افغانستان در آستانه صلح نیست و این در حالی است که میلیاردها دلار طی ۱۶ سال جنگ آمریکا و متحدانش در افغانستان هزینه کرده‌اند.
ژنرال نیکلسون ماه فوریه به کنگره آمریکا گفته بود که او به "چندین هزار" نیروی دیگر در افغانستان نیاز دارد تا عمدتا به مشاوره به نیروهای امنیتی افغانستان بپردازند. ترامپ اکنون تمدید حضور نظامی آمریکا در افغانستان را به‌رغم آنکه هنوز جزئیات مشخصی درباره شمار نیروها و جدول زمانبندی مشخص نیست،‌ تمدید کرده است.
نیکلسون در کابل تأکید کرد: مشاوران جدید از ایالات متحده و متحدان ائتلافی ناتو عملیات‌های نظامی را افزایش می‌دهند و این شامل ایجاد مدارس نظامی ویژه و توسعه نیروی هوایی افغانستان و نیروهای ویژه آن‌ها می‌شود. اعلام این سیاست‌گذاری تأییدی بر تعهد بلندمدت ماست.
افغانستان آمریکا نیکلسون نیروی طالبان نیروهای ترامپ افغان نظامی هوایی اعضای ایجاد تأکید تمدید بگذارید متحدان آن‌ها ژنرال بلندمدت نخواهیم امنیت وابسته فرمانده امنیتی