برگزیده ها
تاکید استاندار بر استقرار ناحیه صنعتی در خنجین

مازندمجلس: اراک - ایرنا - استاندار استان مرکزی گفت: استقرار ناحیه صنعتی در شهر خنجین ( توابع شهرستان فراهان) از اولویت های جدی در توسعه و رونق کسب و کار و اقتصاد منطقه است.

مازندمجلس: به گزارش ایرنا، شامگاه چهارشنبه در نشست مشترک اقتصاد مقاومتی استان مرکزی و شهرستان فراهان افزود: روستای سلیم آباد فراهان یکی از قطب های بزرگ دامداری استان و شهرستان محسوب می شود که نیاز است به منظور بررسی و رفع مشکلات دامداران این روستا کمیته ویژه ای تشکیل شود تا در این زمینه تصمیمات و راهکار های لازم اخذ شود.
وی افزود: در راستای توسعه اشتغال خرد و روستایی تنگناهای موجود و مزیت ها را شناسایی شده که امید است استان مرکزی در حوزه اشتغال خرد و روستایی سال موفقی را پیش رو داشته باشد.
استاندار مرکزی تصریح کرد: با اقدامات مجلس و دولت تخصیص یک و نیم میلیارد دلار برای اشتغال در روستاها و شهرهای کوچک در استان به زودی عملیاتی می شود
زمانی قمی ادامه داد: اولویت دولت دوازدهم در دوره جدید چهارساله، تثبیت و توسعه سیاست های راهبردی اقتصاد مقاومتی است و در این راستا نیز توجه به مزیت های روستایی و رونق استغال در این مناطق مد نظر است.
در این نشست مشکلات تولیدکنندگان شهرستان از قبیل سهمیه آب، موانع و مشکلات سرمایه گذاری بررسی شد و تصمیمات لازم در خصوص ارائه راه حل اخذ شد.
حضور در گلزار شهدا و ادای احترام به مقام شامخ شهیدان، دیدار با خانواده شهید یوسفی در شهر خنجین، بازدید از یک واحد پرورش بوقلمون نیز از دیگر برنامه های استاندار در سفر به شهرستان فراهان بود.
در سفر استاندار مرکزی به شهرستان فراهان و به مناسبت فرارسیدن هفته دولت و با حضور نماینده مردم شهرستان تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان استان، خانه بهداشت روستای حسین آباد، شرکت آلکام در فرمهین و واحد پرورش ماهی در روستای دولت آباد شهرستان فراهان نیز بهره برداری شد.
شهرستان فراهان از توابع استان مرکزی دارای 2 بخش مرکزی به مرکزیت فرمهین و خنجین به مرکزیت شهر خنجین است که 28 هزار و 994 نفر جمعیت دارد.
در هفته دولت در شهرستان فراهان 36 طرح با اعتبار هشتاد میلیارد ریال و اشتغالزایی مستقیم برای 48 نفر بهره برداری می شود.
7114/3075/ خبرنگار: شیما کریمی*** انتشاردهنده: حسین مهدی زاده

اقتصاد

دولت 96

بهره برداری طرح

استان مرکزی

شهرستان فراهان مرکزی استان اشتغال استاندار خنجین مشکلات روستایی برداری روستای اقتصاد پرورش فرمهین میلیارد مرکزیت مقاومتی افزود تصمیمات توسعه بررسی