برگزیده ها
شهیدرجایی و باهنر شاخص مسئولیت در نظام اسلامی هستند / وعده‌های رییس‌جمهور بدون روحیه جهادگرایانه محقق نمی‌شود

مازندمجلس: خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به فراسیدن هفته دولت گفت: شهیدرجایی و شهیدباهنر شاخص مسئولیت در نظام اسلامی هستند

مازندمجلس: خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به فراسیدن هفته دولت گفت: شهیدرجایی و شهیدباهنر شاخص مسئولیت در نظام اسلامی هستند

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، حجت‌الاسلام کاظم صدیقی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران با تاکید بر این‌که تقوا رسیمانی است که انسان را به خداوند متصل می‌کند، گفت: تقوا آشتی و انس با خدا و طی طریق امانت و صداقت است.

انسان باید از حرام‌خوری، رشوه و ربا دوری کند

وی با تاکید بر لزوم توجه به حسنات اخلاقی اظهار داشت: پرهیز از گناه و عدالت، عفت و شجاعت باید برای ما ملکه باشد. صفات انسان در قبر با انسان هم‌نشین هستند و باید از صفات بد پرهیز کند. انسان باید از حرام‌خوری، رشوه و ربا دوری کند. از آلودگی‌هایی که جامعه ما از آن رنج می‌برد، پرهیز کنیم تا تقوای فکری و عملی داشته باشیم.

مشاور رئیس قوه قضاییه با اشاره به این‌که یک سوره کامل درباره حضرت یوسف(ع) آمده است، تصریح کرد: خداوند، حضرت یوسف(ع) را تابلو کرده است. برنامه‌نگری و آینده‌نگری و همه رموز انسانی در حضرت یوسف(ع) آمده است. حضرت یوسف(ع) انسانی کامل است که با دو بال اوج گرفته و به جایی رفته که هیچ انسانی به آنجا نمی‌رسد.

تقوا و صبر جزو رموز حضرت یوسف(ع) هستند

صدیقی اضافه کرد: وهابی‌های نادان نگاهی به قرآن کنند. حضرت یوسف (ع) کسی است که گفت پیراهن مرا ببرید، قطعاً چشم نابینایش با این پیراهن بینا خواهد شد. رمز این کار دو چیز است. یکی تقوا و دیگری صبر!

شهید حججی در دنیا موج و طوفان ایجاد کرد 

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری درباره شهید حججی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری فرمودند خداوند شهید حججی را همچون حجتی پیش‌روی همه قرار داد. الحق و الانصاف بازیگری‌ها و اغواگری‌ها کافی است و حجت بر همه تمام شد. خداوند در این حزب‌بازی‌ها و سیاست‌بازی‌ها یک جوان مومن را مقابل چشم همه قرار داد که محضر احسان الهی شد. ببینید یک جوان ۲۵ ساله چه موجی، چه طوفانی، چه حرکتی و چه نوری در دنیا ایجاد کرد و همه قلوب را متوجه تقوا، ایمان و ولایتمداری کرد.

همسر شهید حججی یک مبلغ تمام عیار است

خطیب موقت نماز جمعه تهران اضافه کرد: سالی که نکوست از بهارش پیداست. آن‌طور که نقل می‌کنند همسر شهید حججی نیز انصافاً در سنگر حضرت رباب و بانوان تبلیغی امام حسین (ع) نشسته و یک مبلغ تمام عیار است و مهریه‌اش ۱۲۴ هزار صلوات و حفظ قرآن و معانی آن بوده است و این شهید بزرگوار ۱۵ جزء از قرآن را برای مهریه همسرش را حفظ کرده بود. 

شهید حججی‌های بسیاری داریم

صدیقی با بیان اینکه انقلاب هرگز غروب ندارد، ابراز داشت: فکر نکنید این جوانان و نوجوانان اندک هستند. عده‌ای غافل نباشند و فکر کنند همه لیبرال‌اند، همه سکولار هستند. ما شهید حججی‌های بسیاری داریم و این جریان ادامه دارد. این جریان، یک تفکر و یک شجره طیبه ریشه‌داری است که به اذن خداوند همیشه میوه خواهد داشت.

رجایی و باهنر شاخص مسئولیت در نظام اسلامی هستند

وی با اشاره به فرارسیدن هفته دولت بیان کرد: عمل شهید رجایی ریاست‌جمهوری را معنی کرد. شهید رجایی، رییس‌جمهوری بود که در ولایتمداری مدال گرفته و ارزش معامله با خداوند پیدا کرد. شهید رجایی و شهید باهنر شاخص مسئولیت در نظام اسلامی هستند. یک مسئول تراز نظام اسلامی که بر پایه خوش شهدا و بر مبنای فقاهت ولایی و خدایی مبتنی است و نایب امام زمان (عج) رهبر اوست، باید چنین نظامی و چنین رییس‌جمهوری و چنین نخست‌وزیری داشته باشد.

رجایی، رییس‌جمهور شد، لباس، روابط و اخلاقش عوض نشد

این عضو جامعه روحانیت مبازر با بیان اینکه شهید رجایی لحظه‌ای از خود غافل نبود، عنوان کرد: وقتی ایشان رییس‌جمهور شد، لباس، روابط و اخلاقش عوض نشد. ولایتمداری‌اش گل کرد و تمام دغدغه‌اش این بود که نکند حضرت امام (ره) دستوری بدهد و اینها در اجابت دستور نایب امام زمان (عج) غفلت کنند. شهید رجایی می‌نشست و خود را موعظه می‌کرد که نکند خود را گم کند. امروز تقاضای ما از رییس‌جمهور، مجلس و قوه قضاییه این است که به این مسائل توجه داشته باشند.

ایجاد اشتغال و افزایش تولید داخلی با روحیه جهادی ممکن است

صدیقی یادآور شد: مشکل بیکاری که آقای رییس‌جمهوری که در دوران تبلیغات انتخاباتی قول دادند در سال ۹۵۰ هزار شغل ایجاد کند و تولید داخلی را سالانه هشت درصد بالا ببرد، محقق نمی‌شود مگر با روحیه جهادگرایانه.

وی با اشاره به خاطره‌ای از دیدار با شهید قدوسی گفت: شهید قدوسی از این‌که شهیدبهشتی شهید شده و شهدای حزب به محضر اعلی راه یافته است ولی ایشان جا مانده، ناراحت بود. ساعت ۱۰ شب به یاد شهدا بود و گفت فلانی من به حال شهید رجایی غبطه می‌خورم. او از من پرکارتر است. امروز باید مسئولان ما چنین روحیه‌ای داشته باشند. ما برای حل مشکلات‌مان باید چنین روحیه‌ای داشته باشیم و برای مستضعفان عالم چنان الگویی ارائه کنیم که مستکبران عالم خود به خود راه زوال را در پیش بگیرند. 

غدیر مدل حکومت و سبک زندگی است

خطیب موقت نماز جمعه همچنین به نزدیک شدن دهه ولایت اشاره کرد و گفت:‌ غدیر مدل حکومت و سبک زندگی است. غدیر ظلم‌ستیز و فسادستیز است و مبنای حرکت امام و رهبری است. غدیر مبنای عشق عاشقان به امیرالمومنین (ع) است.

غدیر را همچون عاشورا فرهنگ‌سازی کنید

وی با بیان اینکه غدیر را همچون عاشورا به خانه‌ها برده و فرهنگ‌سازی کنید، اظهار داشت: بحمدالله امروز بنیاد بین‌المللی غدیر که توسط مرحوم آیت‌الله خزعلی بنیان نهاده شده، فعال است اما این کافی نیست. ما به فیلم نیاز داریم. باید برای کودکان و نوجوانان به سبک خودشان این مکبت را تشریح کنیم. باید صاحبان فکر و نظر و ابتکار به میدان بیایند و در این دهه ولایت که حدود ۲۰ مناسبت وجود دارد، به صحنه آمده و این مناسبات را برجسته کنیم.

امیران ارتش و سرداران سپاه اولیای خداوند هستند 

او روز عرفه را روز دعا خواند و گفت: به هر حال امیدواریم ظهور حضرت امام زمان (عج) را در روز عرفه نزدیک کنیم. روز عرفه بعد از شب قدر ممتازترین زمان برای نزدیک شدن به خداوند است.

حجت‌الاسلام صدیقی در پایان به فرارسیدن روز پدافند اشاره کرد و گفت: امیران ارتش و سرداران سپاه اولیای خداوند هستند و امیدواریم همگی سرافراز شویم.

خداوند رجایی اشاره صدیقی اسلامی انسان ایجاد تهران مسئولیت انسانی رهبری داریم امروز مبنای رییس‌جمهوری پرهیز نزدیک همچون باهنر این‌که روحیه قدوسی روحیه‌ای حکومت داخلی تولید جامعه باشند زندگی شهیدرجایی سرداران اولیای امیدواریم امیران فرهنگ‌سازی ولایت عاشورا اخلاقش روابط تاکید حجت‌الاسلام ولایتمداری باشیم پیراهن حرام‌خوری گرفته حججی‌های بسیاری فرارسیدن اظهار رییس‌جمهور جهادگرایانه جریان نمی‌شود نوجوانان درباره