برگزیده ها

مازندمجلس: سیاست >| مجلس - ایلنا نوشت: سخنگوی فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با اشاره به حواشی ایجاد شده درمورد آرای وزیر پیشنهادی نیرو، با بیان این‌که هیات رییسه در قبال تک‌تک آرای وزرای پیشنهادی مسئول است، بر لزوم پاسخگویی هیات رییسه مجلس به افکار عمومی و اعلام رسمی نتایج نهایی تاکید کرد.

مازندمجلس: بهرام پارسایی با اشاره به آخرین وضعیت بازشماری آرای وزرای پیشنهادی با تاکید بر این‌که حتی احتمال بروز چنین اشتباهی در خانه ملت نگران‌کننده است، گفت: نکته حائز اهمیت این است که به هر حال، فارغ از آن‌که واقعاً اشتباهی صورت گرفته یا خیر، لازم است نهایت دقت صورت گیرد که احیاناً حقی ناحق نشود.

او با اشاره به میزان تاثیرگذاری هر یک از آرای نمایندگان مجلس در جریان رای‌گیری‌های صحن و با تاکید بر حساسیت رای‌گیری برای اعطای رای‌اعتماد که سرنوشت یک وزارتخانه را در ۴ سال تحت‌تاثیر قرار می‌دهد، یادآور شد: به هر حال نمایندگان و به‌ویژه هیات رییسه مجلس در مورد هر یک از آرای نمایندگان به وزرای پیشنهادی مسئولیت دارند و این درحالی است که به‌عنوان مثال آقای دکتر نجفی شهردار جدید تهران همین ۴ سال قبل و در مجلس نهم به‌خاطر یک رای اختلاف، از وزارت آموزش و پرورش بازماند.

نماینده اصلاح‌طلب مردم شیراز در مجلس همچنین به افزایش ۱۰ رای به آرای وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی اشاره کرد و گفت: باوجود این‌که آقای آخوندی پیش از افزایش آراء نیز حدنصاب برای وزارت را از مجلس دریافت کرده بود اما به هر حال این مسئله وجهه مناسبی ندارد.

سخنگوی فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: هم‌اکنون شک و شبهه‌هایی نسبت به آرای برخی دیگر از وزرای دولت دوازدهم مطرح شده که البته هنوز هیچ اظهارنظر رسمی و مشخصی در این رابطه صورت نگرفته اما صحبت‌هایی در این خصوص درمیان نمایندگان طیف‌های مختلف مطرح است و درمجموع لازم است دقت بیشتری صورت گیرد.

نماینده اصلاح‌طلب مردم شیراز در مجلس در واکنش به این پرسش که درحالی برخی نمایندگان تاکید دارند با توجه به تعداد ۶ رای باطله بیطرف، امکان دستیابی به حدنصاب وزارت برای وزیر پیشنهادی نیرو میسر نیست که وزیر راه و شهرسازی تنها یک رای باطله داشت و در بازشماری تعداد ۱۰ رای به آرایش افزوده شد، گفت: هنوز هیچ منبع موثقی در این رابطه اظهارنظر نکرده اما حتی اگر یک رای هم به تعداد آرای یک وزیر اضافه یا کم شود، هیات رییسه باید این مسئله را در صحن علنی مجلس اعلام کند.

پارسایی در پاسخ به این پرسشی درباره مرجع تصمیم‌گیرنده درمورد انتخاب نمایندگان فراکسیون‌های سیاسی مجلس برای شمارش آرای وزرای پیشنهادی اعلام کرد: تا جایی که بنده اطلاع دارم، حداقل هیات رییسه فراکسیون امید در انتخاب این افراد تصمیم‌گیرنده نبود و به نظر می‌رسد انتخاب اعضای هر فراکسیون برای شمارش آرای بیطرف ازطرف هیات رییسه مجلس انجام شده است.


فضای مجلس در همراهی دولت دوازدهم برای توسعه کشور برادرانه است

همچنین ایرنا نوشت؛

احمد همتی با اشاره به رای بالای مجلس شورای اسلامی برای انتخاب وزیران و تشکیل کابینه دولت جدید، گفت: برای همراهی با دولت دوازدهم در مجلس دیدگاه مثبت و خوبی وجود دارد و آرای بالای نمایندگان مجلس شورای اسلامی به وزیران پیشنهادی نشان داد نمایندگان بدون توجه به مباحث جناحی رای دادند. فراکسیون های مختلف مجلس شورای اسلامی در زمان تصمیم گیری منافع ملی و نظام را اولویت قرار دادند و مباحث جناحی مطرح نیست و این امر با آرای بالا به وزرای دولت دوازدهم بر همگان روشن شد.

نماینده مردم شهرستان‌های سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر نقش پررنگ پشتوانه مردمی، گفت: فضای ایجاد شده همدلی و هم‌فکری و تلاش برای توسعه با چارچوب علمی در کشور بی‌نظیر است.

همتی افزود: باید پذیرفت فضای کشور با سال های گذشته بسیار متفاوت است و مردم در انتخابات بیست و نهم اردیبهشت نشان دادند که به بلوغ سیاسی رسیده اند و به راحتی وعده های سه برابر کردن یارانه ها را کنار زدند و خردورزی را به جای آن انتخاب کردند.

29212

 

نمایندگان پیشنهادی وزرای اسلامی شورای رییسه فراکسیون تاکید اشاره دوازدهم نماینده تعداد وزارت دادند بالای باطله وزیران مباحث جناحی بیطرف اعلام همراهی توسعه شمارش سیاسی تصمیم‌گیرنده مختلف مسئله دارند درحالی اشتباهی این‌که پارسایی بازشماری اصلاح‌طلب شیراز درباره اظهارنظر حدنصاب شهرسازی همچنین افزایش رابطه