برگزیده ها
مازندمجلس: در حقیقت قرار بود از ابتدای ژوئیه ممنوعیت ورود تراجنسیتی‌ها به ارتش آمریکا لغو شود. اما دونالد ترامپ اجرای این حکم را به تأخیر انداخت. او اینک به وزیر دفاع خود دستور داده تراجنسیتی‌ها را به نیروهای مسلح راه ندهد.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا به صورت رسمی به وزارت دفاع این کشور (پنتاگون) دستور داد تا در آینده مانع از پذیرش افراد تراجنسیتی در ارتش شود.

به گفته کاخ سفید، در این رابطه حکمی که توسط ترامپ امضا شده به جیمز متیس، وزیر دفاع آمریکا ابلاغ شده است.

در همین حال ترامپ تصمیم در مورد تکلیف نظامیان تراجنسیتی که هم‌اکنون در ارتش حضور دارند را بر عهده وزارت دفاع گذاشته است.

رئیس‌جمهور آمریکا در اواخر ژوئیه در توییتر اعلام کرده بود، قصد دارد مانع از حضور تراجنسیتی‌ها در نیروهای مسلح شود. او نوشته بود، ارتش آمریکا به دلیل حضور این افراد "متحمل هزینه‌های کمرشکن پزشکی و اختلال می‌شود."

حکمی خلاف جهت حکم اوباما

ورود افراد تراجنسیتی به ارتش آمریکا پیش از این ممنوع بود. اما باراک اوباما، رئیس‌جمهور پیشیین آمریکا دستور به  لغو این ممنوعیت داده بود که قرار بود از اول ژوئیه سال ۲۰۱۷ اجرایی شود. پنتاگون نیز در اول ژوئیه به صورت موقت این موعد را لغو کرد.

تراجنسیتی به فردی اطلاق می‌شود که احساس می‌کند به بدن و جنسیت خود تعلق ندارد. این واژه به‌ویژه برای افرادی کاربرد دارد که حس روشنی در مورد جنسیت خود ندارند. بر اساس برآوردها، در میان ارتش یک‌میلیون و سیصدهزار نفری آمریکا تا ۱۵هزار تراجنسیتی وجود دارد.
آمریکا تراجنسیتی تراجنسیتی‌ها ترامپ ژوئیه رئیس‌جمهور افراد دستور ممنوع جنسیت دونالد پنتاگون وزارت نیروهای