برگزیده ها

مازندمجلس: نائب رئیس شورایعالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان گفت: فرهنگ مودت و دوستی از دیرباز در خطیه جنوب و منطقه لارستان بین شیعه و سنی وجود و ریشه داشته است.

مازندمجلس: حجت‌الاسلام سید عبدالواحد موسوی‌لاری در دیداری صمیمانه با علمای اهل سنت منطقه گله‌دار از توابع شهرستان مُهر در جنوب فارس، اظهار داشت: شیعه و سنی در این مناطق مراوده متعارف، ازدواج و رفت و آمد، معامله و .. دارند و ذهنیت‌های مسمومی که در برخی نقاط هست در شهرستان مُهر جایی ندارد .
وی ضمن اشاره به همایش ملی ریحانة النبی که اسفندماه سال 95 در شهرستان مُهر برگزار شد، گفت: خوشبختانه در حوزه فرهنگی نشان دادیم هیچ مشکلی بین شیعه سنی نیست. در همایش ریحانة النبی همه دوستان حضور داشتند و همکاری کردند و سخنان خوبی هم بیان شد، به خصوص سخنان آقای نوری امام جمعه محترم اهل سنت منطقه گله‌دار که بنده بخش‌هایی از آن را برای مراجع فرستادم و بسیار اظهار رضایت کردند.
وی با بیان این‌که «دولت یازدهم توجه ویژه‌ای به اهل سنت داشته است»، گفت: جهت‌گیری دولت روحانی در بکار گرفتن نیروهای اهل سنت و بانوان خوب بوده و در سخنان رئیس جمهور مورد تأکید قرار گرفته است و حتی مدیران و بانوانی از اهل سنت به عنوان فرماندار و... منصوب شده‌اند.
نائب رئیس شورایعالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان گفت: عقیده داریم باید از همه توانایی‌ها استفاده شود و خط کشی شیعه و سنی نداشته باشیم.
وی در ادامه به چشم‌انداز پیش‌روی منطقه مهر و لامرد اشاره و اضافه کرد: این منطقه به دلیل شرایط ویژه و ظرفیت‌هایی که دارد در حال رسیدن به یک تحول بزرگ صنعتی است و دامنه فعالیت‌های صنعتی کشور در مُهر و لامرد بیشتر خواهد شد.
وی‌ گفت: در آینده شاهد رشد بیشتر شهرستان مهر در همه ابعاد خواهیم بود و اگر مسئولین تلاش کنند زودتر توسعه ایجاد خواهد شد؛ اصل توسعه اقتصادی و صنعتی در این منطقه خواه ناخواه اتفاق خواهد افتاد منتهی سرعت بخشیدن به آن در گرو همکاری نزدیک مردم و مسئولین و تلاش مضاعف مدیران است .
منطقه شهرستان سخنان صنعتی لامرد مدیران مسئولین توسعه دولت روحانی بیشتر النبی اظهار گله‌دار روحانی اشاره همایش جهت‌گیری ریحانة همکاری