برگزیده ها

مازندمجلس: خبرگزاری میزان- عملکرد معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت در زمینه‌های تقویت زیرساخت تحقیقات و فناوری، توسعه و حمایت از نیروی انسانی و ارتقای کیفی تحقیقات و فناوری اعلام شد.

مازندمجلس:

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری میزان، راه‌اندازی مؤسسه ملی توسعه تحقیقات علوم پزشکی کشور، برنامه ملی ثبت بیماری‌ها و پیامد‌های سلامت با اجرای ۴۰ برنامه در گستره‌های ملی و منطقه‌ای، تکمیل تجهیزات آزمایشگاه‌های جامع، توسعه کمی و کیفی شبکه‌های تحقیقات علوم پزشکی از ۱۸ شبکه در ابتدای دولت یازدهم به ۲۰ شبکه در حال حاضر و نیز توسعه و تقویت مراکز رشد فناوری در دانشگاه‌های علوم پزشکی و تدوین نقشه راه مراکز رشد فناوری از ۵۴ مرکز رشد در سال ۹۳ به ۸۵ مرکز در سال ۹۶ بخشی از عملکرد معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت در ۴ سال گذشته بوده است.

براساس این گزارش، تولید ۴۳۰ محصول دارویی در شرکت‌های دانش بنیان مستقر در دانشگاه‌های علوم پزشکی به منظور تحقق سیاست اقتصاد مقاومتی، حمایت از ۱۶ مرکز تحقیقاتی علوم پزشکی همکار با سازمان جهانی بهداشت از دیگر اقدامات این معاونت اعلام شده است.

همچنین روند رتبه کشور از نظر تعداد استنادات دریافتی توسط مقالات در بانک اطلاعاتی Scopus، از رتبه ۴۹ جهانی در سال ۱۹۸۸ به رتبه ۱۶ جهانی در سال ۲۰۱۶ رسیده است.

 

پزشکی فناوری جهانی توسعه تحقیقات دانشگاه‌های معاونت بهداشت محصول دارویی مراکز بنیان تولید شرکت‌های برنامه گزارش