برگزیده ها
توصیه‌های امام جمعه اصفهان به دولت: تجربه‌های گذشته را مدنظر قرار دهید و انتقادها را تحمل کنید

مازندمجلس: سیاست > احزاب و شخصیت‌ها - حجت الاسلام محمدتقی رهبر گفت: انتظار آن است که دولت انتقادها و حرف کسانی را که رهنمود می‌دهند تحمل کند هرچند با ذائقه‌اش سازوگار نباشد و از طرح شعار بپرهیزد.

مازندمجلس:اين عضو جامعه روحانيت مبارز در گفت و گو با خبرآنلاین، شهیدانباهنر و رجایی را الگوهای خوبی برای دولت خواند و گفت: انتظار داریم مسئولاناجرایی رهنمودهای مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای دولت را مدنظر قرار دهند.همچنین رهبر معظم انقلاب در حکم تنفیذ بر مسائلی تأکید کردند، این مسائل باید نصبالعین دولتمردان باشد.

وی به لزوم اهتمام دولت بر استقرار عدالت و جانبداریاز محرومان و مستضعفان تأکید کرد و افزود: این اقشار تکیه گاهی برای دولت هستند نهیک عده زیاده خواه و فرصت طلب؛ بنابراین دولت نباید خیلی چشم انتظار حمایت میدانی وتأثیرگذار زیاده خواهان و فرصت طلبان باشد بلکه آثار توجه به مردم و توده هایمحروم است که می تواند در این زمینه به دستگاه اجرایی کشور کمک کند.

رهبر یادآور شد: وظیفهدولت فقط محدود به کار اداری و چرخاندن امور حکومت نیست بلکه باید اجرای احکاماسلام ناب، تقویت عزت و وحدت ملی را مدنظر قرار دهد. ضمن آنکه استفاده از ظرفیتهای مدیریتی، فقط به گروه خاصی منحصر نشود و یک عده خاصی را به مدیریت کارهانگمارد و انسان های صالح را از گروه های سیاسی مختلف در عرصه مدیریت اجرایی نگهدارند. افرادی هم که کارایی ندارند مرخص کند تا جای دیگری خدمت کنند.

وی با بیان اینکه رئیس جمهور و دولت باید ارزش‎هاو مبانی انقلاب اسلامی را به صورت جدی مدنظر داشته باشند، به ضرورت توجه دولت بهتوانمندی و ظرفیت های داخلی اشاره کرد و ادامه داد: کشور ظرفیت های عظیم علمی،صنعتی و کشاورزی دارد باید این ظرفیت ها احیا شوند و نگاه به بیگانه نباشد. معتقدمتغافل از استعدادهای داخلی موجب می شود که خیلی از صنایع و کارگاه های تولیدی ازحرکت می ایستد.

امام جمعه اصفهان اظهار کرد: همان طور که رهبر انقلاب فرمودند انتظار آن است که دولت انتقادها و حرف کسانی را که رهنمود می دهند تحمل کند هرچند با ذائقه اش سازوگارنباشد و از طرح شعار بپرهیزد. امیدواریم دولت دوازدهم تجربه های گذشته را مدنظرقرار دهد و انشاءالله انتظارات برآورده کند.

27214

مدنظر ظرفیت انتظار انقلاب مدیریت گذشته داخلی اجرایی زیاده اصفهان تأکید انتقادها