برگزیده ها
ظرفیت سازی 55 میلیون تنی زنجیره فولاد و 215 هزار تنی تولید مس کاتد در دولت یازدهم

مازندمجلس: تهران - ایرنا- در نتیجه اقدامات وزارت صنعت، معدن و تجارت در دولت یازدهم ظرفیت سازی در زنجیره فولاد به میزان 55 میلیون تن و در تولید مس کاتد به میزان 215 هزار تن ایجاد شد.

مازندمجلس: به گزارش دوشنبه ایرنا از وزارت صنعت، معدن و تجارت، ایجاد توازن زنجیره مواد اولیه مورد نیاز و توسعه صنعت فولاد و مس کشور برای تولید پایدار یکی از پروژه‌های میان مدت وزارت صنعت، معدن و تجارت در دولت یازدهم برای تکمیل حلقه‌های مفقوده زنجیره ارزش فولاد و مس بود. در همین راستا عوارض صادراتی در جهت محدودیت خام فروشی اصلاح شد و مورد بازنگری قرار گرفت.
همچنین برای فعال سازی ظرفیت‌های داخلی، اصلاح تعرفه‌های زنجیره فولاد نیز در دستور کار ویژه قرار گرفت.
تصمیم گیری برای تامین مواد اولیه سرمایه گذاران زنجیره فولاد و اولویت بندی در سرمایه گذاری، تکمیل طرح‌ها بر اساس توازن بخشی به زنجیره فولاد و ظرفیت سازی در زنجیره مواد معدنی دیگر اقدامات انجام شده در این زمینه توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت دولت یازدهم بود.
وزارت صنعت، معدن و تجارت برنامه ریزی و پیگیری تامین زیرساخت‌های آب و برق و توسعه خطوط ریلی معادن را نیز در دولت یازدهم با برنامه ریزی و جدیت قابل توجهی دنبال کرد.
در نتیجه این اقدامات ظرفیت سازی در زنجیره فولاد و مس به میزان خوبی ایجاد شد و ظرفیت زنجیره فولاد از 123 میلیون تن به 178 میلیون تن و به میزان 55 میلیون تن افزایش یافت.
همچنین در تولید تولید مس کاتد به میزان 215 هزار تن ظرفیت سازی ایجاد شد.
به گزارش ایرنا، هفته دولت از دوم شهریور آغاز می شود و تا هشتم شهریور ادامه دارد.
این هفته به مناسبت انفجار دفتر نخست وزیری در هشتم شهریور سال 1360 و شهادت محمد علی رجایی رییس جمهوری وقت و محمد جواد باهنر نخست وزیر وقت، به نام هفته دولت نامگذاری شده است.

برای آگاهی از آخرین اخبار اقتصادی ایران و جهان با کانال اقتصادی ایرنا در تلگرام همراه شوید:
IRNAeco@
اقتصام**9132**1561**تنظیم: فرزانه سلامت بخش**انتشار:مژگان توانا

اقتصاد

دولت96

زنجيره فولاد

وزارت صنعت

معدن و تجارت

زنجیره فولاد تجارت وزارت ظرفیت تولید یازدهم میلیون شهریور میزان گزارش ایجاد ایرنا اقدامات برنامه سرمایه اقتصادی توازن توسعه اولیه تکمیل اصلاح همچنین تامین