برگزیده ها

مازندمجلس: سیاست > احزاب و شخصیت‌ها - نامه نیوز نوشت: سیدحسن خمینی بعد از بیرون آمدن احمدی نژاد از قدرت تلاش کرد ارتباطش را با او حفظ کند و موسوی خوئینی‌ها نیز با چنین موضع‌گیری‌هایی تلاش می‌کند به بخش‌هایی از اصولگرایی نزدیک شود تا شکاف‌های موجود را ترمیم کنند.

مازندمجلس:رفتارهاي سيدحسن خميني و موسوي خوئيني را نمي توان در قالب يك اتفاق خلاصه كرد. تنها حضور سيدحسن خميني در مراسم تقدير از قاليباف نبود كه ناراحتي اصلاح طلبان را به دنبال داشت. اين اتفاق با نامه‌ سرگشاده‌اي كه موسوي خوئيني‌ها به نجفي (به عنوان شهردار تهران) نوشت، تشديد شد. اصلاح طلبان اگرچه خطاب به سيدحسن خميني حرف چندان تندي نگفتند اما در مخالفت با موسوي خوئيني‌ها صراحت بيشتري داشتند.

دبیرکل مجمع روحانیون مبارز تهران در پیام خود خطاب به دکتر محمدعلی نجفی پس از عرض تبریک نوشت: لطف بفرمایید و برخلاف آنچه در ماه‌های گذشته در برخی محافل و در بعضی رسانه‌ها رواج داشته است، جنابعالی سنت حسنه‌ای را که درخورِ شأن و شخصیت شماست در پیش بگیرید. در ماه‌های گذشته، اینجا وآنجا، همۀ سخن‌ها بر سر این بوده است که شهرداری در گذشته چه مشکلاتی به وجود آورده است و چه گرفتاری‌هایی را به ارث گذاشته است و ... درخواستِ بنده این است که به جای آنکه، در گزارش‌های خود به همشهریانِ تهرانی، فهرستی از مشکلاتِ به‌جامانده از گذشته ارائه بفرمایید، به مردم نوید دهید که شهر شما را آبادتر خواهیم کرد. »

رضا عليجاني فعال ملي مذهبي كه درفرانسه زندگي مي كند به اين بهانه در يادداشتي از اصلاح طلبان خواست «موضعشان را با حرفهاي موسوي خوئيني‌ها مشخص كنند».

او معتقد بود درحالي كه حتي اصولگراياني مانند ميرسليم مي‌گويد: «هرجا كه قاليباف مي رود بايد مراقب او بود تا تخلف نكند»، چرا اصلاح طلبان به تعريف و تمجيد از او مي پردازند.

آن بخش از اظهارات سيدحسن خميني كه از حضور قاليباف با لباس مبدل در ميان معتادان به جاي «گعده‌نشيني‌هاي شبانه» تقدير كرده بود نيز بيشترين حجم حملات را به دنبال داشت.

عبدالله رمضان زاده سخنگوي دولت اصلاحات در واكنش به اين اظهارات در توئيت خود نوشت: «آقای موسوی خوئینی ها توصیه اخلاقی کرده اند که آقای نجفی کاری به عملکرد منفی قالیباف نداشته باشد و گزارش ندهد. قول میدهند طلبکار نشود؟»

به اعتقاد اصلاح طلبان توصيه‌هايي كه در مورد قاليباف شده است بيشتر از آنكه اخلاقي باشد، متضمن سرپوش گذاشتن بر ناراستي‌هاست. اصلاح طلبان در فضاي مجازي معتقد بودند كه يكي از دلايلي كه قاليباف نتوانست تا پايان در رقابت‌ها باقي بماند، نقد عملكرد او در شهرداري توسط فعالان سياسي اصلاح طلب بود. حالا چه اتفاقي افتاده كه به يكباره شرايط تغيير كرده و از نديده گرفتن گذشته حرف مي زنند؟

درحالي كه بسياري از روزنامه ‌نگاران و اصلاح طلبان به دنبال اين بودند تا پس از رفتن قاليباف از شهرداري تازه پرونده‌هاي مربوط به او را بررسي و علني كنند، توصيه موسوي خوئيني‌ها و دفاعيات سيدحسن خميني درست در نقطه مقابل آنها قرار داشت.

موسوي خوئيني‌ها را بسياري پدرخوانده اصلاح طلبان مي‌دانند. از او با عنوان مرد خاكستري ياد مي شود كه در سايه زندگي مي‌كند. اما اخيرا او فعاليتش را (خصوصا از طريق يك كانال تلگرامي) افزايش داده است. به نظر مي رسد آنچه او و سيدحسن خميني دنبال مي‌كنند با استراتژي مشخص انجام مي شود. سيدحسن خميني بعد از بيرون آمدن احمدي نژاد از قدرت تلاش كرد ارتباطش را با او حفظ كند و موسوي خوئيني‌ها نيز با چنين موضع‌گيري‌هايي تلاش مي‌كند به بخش‌هايي از اصولگرايي نزديك شود تا شكاف‌هاي موجود را ترميم كنند.

29212

اصلاح طلبان موسوي سيدحسن خميني قاليباف خوئيني‌ها گذشته دنبال معتقد زندگي درحالي شهرداري مي‌كند بسياري اظهارات ماه‌های موسوی اتفاق قالیباف عنوان بفرمایید تهران تقدير