برگزیده ها
مازندمجلس: تحلیلگر روزنامه «نیویورک تایمز» در گزارشی ضمن بررسی رویکرد ضدبرجامی دولت ترامپ معتقد است: رییس جمهوری آمریکا تلاش دارد با وجود مخالفت مشاوران امنیتی کاخ سفید و کنگره، راهی را برای نقض توافق هسته ای و خروج از برجام بیابید.

به گزارش ایرنا این گزارش می افزاید: «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا کلافه از این که مشاوران امنیتی کاخ سفید هیچ گزینه ای برای خروج آمریکا از برجام ارائه نداده اند، بر ای مبنا ترامپ به این مشاوران دستور داده تا منطقی را بیابند برای اعلام اینکه ایران شروط برجام را نقض کرده است.
مقام های آمریکایی، پیش از این به کشورهای متحد خود گفته اند که باید برای گفت و گوی دوباره با ایران آماده باشند وگرنه انتظار داشته باشند که شاید آمریکا این توافق را ترک کند، همانطور که توافقنامه آب و هوایی پاریس را کنار گذاشت. 
همچنین به گفته مقام های اروپایی، آمریکا در تماس با بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی در وین این امکان را مطرح کرده که خواستار دسترسی به سایت های نظامی در ایران بشوند. اگر ایرانی ها سر باز زنند- که به نظر اینطور خواهد شد- آنگاه واشنگتن قادرخواهد بود که ایران را ناقض این توافق دو ساله معرفی کند. 
«دیوید سانجر» تحلیلگر نیویورک تایمز معتقد است: نکته اینجاست که برجام هیچگاه یک 'پیمان' نبوده است چراکه «باراک اوباما» رییس جمهوری پیشین آمریکا می دانست مخالفت سنای تحت سلطه جمهوریخواهان به قدری است که وی هرگز نمی توانست دو سوم رای موافق نمایندگان را برای تصویب آن بدست آورد. دولت اوباما به جای آن از یک توافق اجرایی استفاده کرد، توافقی که جانشین وی می تواند صرفا با نادیده گرفتن الزام توافق آن را باطل کند و تحریم ها علیه ایران را بازگرداند. 
ترامپ پیش از این گفته بود که بار دیگر پایبندی ایران به توافق را تایید نخواهد کرد. وی در گفت و گو با روزنامه «وال استریت» گفت: 'ما در حال انجام بررسی های بسیار دقیق و گسترده درباره این توافق هستیم'. وی همچنین اعلام کرد که وقتی نود روز دیگر برسد، 'به نظرم آنها پایبند نخواهند بود'. 
مشاوران ترامپ اما می گویند که چندان از نتیجه مطمئن نیستند و 'بررسی های' مورد اشاره ترامپ را نیز تلاش هایی بی طرفانه توصیف کردند که هدف آن ارزیابی هزینه ها و فایده های ماندن در توافق به جای ترک آن است.
برخی از این مشاوران اذعان دارند که هزینه دیپلماتیک ترک این توافق بسیار بالا خواهد بود. با این وجود، به نظر می رسد که رییس جمهوری تصمیم خود را گرفته است. 
حتی منتقدان دیرپای این توافق در کنگره هم تردید دارند که ترک آن عاقلانه باشد.
گزارش می افزاید: «باب کورکر» رییس کمیته روابط خارجی سنا، به روزنامه واشنگتن پست گفت که 'اکنون زمان کنار گذاشتن توافقی که تا حدود زیادی کارآیی دارد، نیست'. کورکر ادامه می دهد: «چیزی که من به رییس جمهوری می گویم، و تیلرسون، ماتیس و مک ماستر هم همین را می گویند، این است که فقط یک بار می توانید این توافق را پاره کنید. در حال حاضر، اینطور نیست که تسلیحات هسته ای آماده ساخته شدن، در (ایران) باشد».
پیشنهاد کورکر این است: «این توافق را با سخت گیری اجرا کنید و خواهان دسترسی به سایت های مختلف ایران شوید. اگر راهمان ندادند، آنوقت تمام.. ما می خواهیم که این طرف ایرانی باشد که کنار می کشد و نه طرف آمریکایی».
در ادامه گزارش تاکید می کند: هنگامی که مسیر برای ما هموار شود که بازرسان بین المللی به هرجای ایران که بخواهند سر بزنند، این روند احتمالا زمینه را برای رسیدن به بن بست هموار خواهد کرد. 
ایران از گذشته اعلام کرده که حساس ترین مکان های نظامی، از این دایره بیرون هستند. 
روشن نیست که آیا سازمان های اطلاعاتی آمریکایی، فراتر از سوء برداشت ها، شواهدی از نقض احتمالی توافق هسته ای دارند یا خیر. 
چندین مقام بلندپایه رسمی اطلاعاتی هشدار داده اند که ترغیب بازرسان بین المللی به سمت مکان های خاص به امید دستیابی به هیچ، مخاطره آمیز است.
گزارش در پایان می نویسد: چنین نتیجه ای یادآور تلاش برای یافتن سلاح های کشتار جمعی در عراق در سال 2003میلادی است. 
همچنین در نشانه دیگری از چالش مدام بر سر (تعیین) رویکرد و سیاست آمریکا در قبال ایران، کاخ سفید تایید کرد که «ژنرال مک ماستر»، مشاور کنونی امنیت ملی، «دریک هاروی» رییس امور خاورمیانه در شورای امنیت ملی را از سمت خود برکنار کرده است.
توافق آمریکا ترامپ گزارش جمهوری برجام مشاوران آمریکایی المللی بازرسان نیویورک اعلام دارند روزنامه کورکر بررسی تایمز اوباما بسیار توافقی امنیت تایید گویند هموار هزینه واشنگتن ادامه ماستر نتیجه اطلاعاتی آماده معتقد مخالفت رویکرد تحلیلگر سیاست ضدبرجامی امنیتی کنگره نظامی ایرانی دسترسی  همچنین افزاید باشند اینطور