برگزیده ها

مازندمجلس: رئیس جنبش مقاومت اسلامی (حماس) در نوار غزه اعلام کرد، برخی طرف‌های عربی و بین‌المللی اخیرا سعی در میانجیگری برای انجام مذاکرات به منظور مبادله اسرای جدید میان جنبش حماس و رژیم صهیونیستی را داشتند.

مازندمجلس:  یحیی سنوار در گفت‌وگو با روزنامه‌نگاران تاکید کرد که حماس به شرط خود برای اجرای مذاکرات مبادله اسرای جدید پایبند است و به موجب این شرط ۵۴ اسیر فلسطینی که در جریان قرارداد مبادله وفاداری به آزادگان در قبال آزادی گلعاد شالیت، نظامی صهیونیست اسیر جنبش حماس در سال ۲۰۱۱ از زندان‌های صهیونیستی خارج شده بودند اما رژیم صهیونیستی دوباره آنها را بازداشت کرده است، باید از زندان‌های این رژیم آزاد شوند.
به گزارش نامه نیوز سنوار خاطر نشان کرد که حماس تا زمانی که این گروه از اسرا از زندان‌های صهیونیستی آزاد نشوند، دور جدید مذاکرات مبادله اسرا را آغاز نخواهد کرد. وی افزود: ما در پرونده اسرا برگ‌های برنده‌ای داریم که باعث می‌شود در موضع قدرت قرار گیریم و به وعده و تعهد خود به تمامی اسرا مبنی بر آزادی آنها در جریان قراردادهای مبادله شرافتمندانه پایبند هستیم.
این رهبر برجسته حماس با اشاره به این که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی وعده‌های توخالی به خانواده های نظامیان صهیونیست اسیر حماس می‌دهد، تاکید کرد که این جنبش در حال حاضر قصد ورود به عرصه جنگ را ندارد بلکه تمام تلاش خود را برای به تاخیر انداختن این جنگ به کار می‌گیرد تا ملت فلسطین در غزه نفسی تازه کنند.
وی در عین حال اظهار کرد: ما ترسی از جنگ نداریم و جنگنده‌های صهیونیستی ۲۴ ساعته بر فراز منزل من در پرواز هستند و این مساله باعث ترس و هراس من نمی‌شود.
یحیی سنوار تصریح کرد: حماس قدرت نظامی خود را افزایش داده است و به آماده سازی خود در راستای خدمت به پروژه ملی فلسطین ادامه می دهد. حماس هدف و غایت اصلی نیست بلکه مساله مهم، پروژه ملی است.
رئیس دفتر جنبش حماس در غزه در بخش دیگری از سخنان خود بر آمادگی این جنبش برای انحلال کمیته اداری تاکید و اعلام کرد که این کمیته هدف مقدسی نیست و انحلال آن مستلزم از بین رفتن شرایطی است که منجر به تشکیل این کمیته شده است.
وی با اشاره به این که کمیته اداری به منظور پر کردن خلأ ناشی از عدم حضور دولت رامی حمدالله در غزه شکل گرفته است، اعلام کرد: حماس یک هدف راهبردی را دنبال می کند و آن زندگی شرافتمندانه ساکنان غزه بدون دست کشیدن از پروژه ملی و حمایت از مقاومت است و ما برای حل مشکلات نوار غزه با تمامی طرف‌ها به جز رژیم صهیونیستی ارتباط برقرار خواهیم کرد.
سنوار در عین حال با تامین نیازهای شهروندان فلسطینی در قبال دست کشیدن آنها از اصول یا پروژه مقاومت مخالفت کرد و گفت: حماس راضی به تداوم حاکمیت خود به قیمت جان باختن حتی یک کودک فلسطینی در بیمارستان‌ها به خاطر محاصره یا مجازات های اعمال شده از سوی محمود عباس علیه غزه نیست.
وی در ادامه سخنان خود خواستار تشکیل دولت وحدت ملی با مشارکت تمامی گروه‌های فلسطینی و عمل این دولت به تمامی مسئولیت های خود و بهره مندی آن از اختیارات خود هم در کرانه باختری و هم نوار غزه شد.
این رهبر برجسته جنبش حماس از تمامی شخصیت‌ها و اقشار مختلف ملت فلسطین خواست که به نقش خود در پیشبرد پروژه ملی فلسطین عمل کنند.
وی درباره رابطه حماس با مصر نیز اظهار داشت که کانال های ارتباطی دائمی میان این جنبش و مصری ها وجود دارد و قاهره وعده بازگشایی گذرگاه رفح به منظور عبور افراد و انتقال کالا در آینده نزدیک را داده است و تحولی واقعی در روابط طرفین صورت گرفته است.
صهیونیستی پروژه تمامی فلسطین مبادله فلسطینی کمیته سنوار تاکید زندان‌های انحلال سخنان اداری اعلام کشیدن مقاومت گرفته منظور تشکیل ادامه اشاره آزادی جریان پایبند مذاکرات نظامی صهیونیست اظهار برجسته شرافتمندانه مساله