برگزیده ها

مازندمجلس: شورای امنیت سازمان ملل قرار است اواخر امروز (سه شنبه) نشست فوق العاده‌ای را درباره آزمایش موشکی اخیر کره شمالی که از فراز ژاپن عبور کرد، برگزار کند.

مازندمجلس:

، این موشک بالستیک بامداد امروز (سه‌شنبه) به وقت محلی ازنزدیکی پیونگ یانگ شلیک شده و حدود ساعت ۶ صبح از حریم هوایی شمال ژاپن عبور کرده بود.

به نقل از خبرگزاری سی.ان.بی.سیشورای امنیت سازمان مللقرار است اواخر امروز برای بررسی این آزمایش اخیر موشکی نشستی فوق العاده برگزار کند.

یکی از مقام‌های نظامیکره جنوبی نیز گفت که این موشک حدود ساعت 5:57 به وقت محلی امروز شلیک شده است. اینمقام مسئول اعلام کرد که این موشک 2700 کیلومتر مسیر طی کرد و به ارتفاع 550 کیلومتریرسید.

بعد از این اقدام بی‌سابقهکره شمالی، شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن در تماسی تلفنی با دونالد ترامپ که نزدیک به40 دقیقه طول کشید، به بررسی این پرتاب موشکی و راه‌های پاسخ به آن پرداختند.

در این گفت‌وگوی تلفنیآبه و ترامپ بر ضرورت پاسخ به این اقدام کره شمالی تاکید کردند و خواستار نشست فوق‌العادهشورای امنیت برای بررسی موضوع و افزایش فشارها بر پیونگ‌یانگ شدند.

به گفته آبه ترامپ تاکیدکرده است که "ایالات متحده با همه توان خود به شکل صد در صد در کنار ژاپن ایستادهو از آن دفاع خواهد کرد." آبه همچنین نقش چین و روسیه را برای متقاعد کردن کرهشمالی در کنار گذاشتن سیاست‌هایش بسیار مهم خواند.

نخست وزیر ژاپن گفت کهاین آزمایش موشکی یک تهدید غیرمنتظره، جدی و بزرگ برای ژاپن است و گفت که از سازمانملل خواسته تا پیونگ یانگ را به شدت تحت فشار قرار دهد.

شورای امنیت سازمان مللنیز اعلام کرد که به این درخواست جامه عمل می‌پوشاند و بدون اتلاف وقت امروز این نشستفوق العاده را برگزار می‌کند.

امروز ترامپ موشکی شمالی بررسی امنیت اعلام اقدام برگزار العاده آزمایش پیونگ