برگزیده ها

مازندمجلس: خبرگزاری میزان- نماینده ولی فقیه و سرپرست زایران ایرانی از برگزاری مراسم دعای پرفیض عرفه از سوی بعثه مقام معظم رهبری در صحرای عرفات خبر داد و گفت: این مراسم با حضور پرشور زائران کشورمان پنجشنبه هفته جاری برگزار می‌شود.

مازندمجلس:

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری میزان، حجت الاسلام سید علی قاضی عسکر در همایش مدیران مجموعه و کاروان‌ها که در مکه مکرمه برگزار شد؛ گفت:مراسم دعای پرفیض عرفه ساعت ۱۵ بعدازظهر به وقت محلی در عرفات برگزار می‌شود.

وی گفت: باتوجه به محدودیت فضا و گرمای هوا به گونه‌ای برنامه ریزی شده است تا مردم بتوانند از مراسم معنوی دعای عرفه به خوبی بهره برداری کنند.

حجت الاسلام قاضی عسکر همچنین با اشاره به تجربه جدید امسال و اسکان زایران چند کاروان در یک چادر بزرگ؛ خطاب به مدیران کاروان‌ها گفت: برنامه‌های مناجات و دعا در شب عرفه را به گونه‌ای ساماندهی کنید که زایران ضمن بهره مندی کامل از فیوضات این شب؛ استراحت لازم را برای انجام اعمال در روز عید قربان داشته باشند.

وی باردیگر بر مدیریت مشارکتی و پرهیز از رفتار‌های فرد محور تاکید کردو گفت: همه باید مطابق قوانین و مقررات و دستورالعمل‌های ابلاغی از سوی سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری اقدام کنند.

سرپرست زایران ایرانی خانه خدا؛ در بخش دیگری از سخنانش که در جمع صد‌ها نفر از مدیران کاروان‌ها و مدیران مجموعه‌ها و هتل‌ها ایراد شد؛ به فضای سنگینی که در ماه‌های اخیر علیه حج ایجاد شد و هم اکنون نیز با شدت کمتری ادامه دارد؛ گفت::باتوجه به این فضاسازی‌ها؛ حجاج به آرامش بیشتری نیاز دارند و هر قدر شما بیشتر برای تحقق این آرامش تلاش کنید؛ قطعا در ثواب حج زایران سهیم هستید.

وی افزود:  با بسیج همه امکانات توسط سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری و تلاش‌های شبانه روزی خدمتگزاران به حجاج؛ شرایط نسبتا خوبی برای زایران فراهم شده است و با برگزاری حجی مطلوب؛ زمینه برای عمره مفرده و حج تمتع در سال‌های آینده هموار خواهد شد.

حجت الاسلام قاضی عسکر با اشاره به فضای مسمومی که در برخی شبکه‌های اجتماعی علیه حج و حجاج کشورمان ایجاد شد؛ گفت: کسانیکه در این مسیر گام برداشتند؛ لطمه بزرگی به این رکن دین زدند و کوشیدند حج و حاجی را ضد ارزش قلمداد کنند، اما امروز باحضور پرشور و نشاط زایران ایرانی در سرزمین وحی؛ آن فضا از بین رفته است.

حجت الاسلام قاضی عسکر تصریح کرد: تردیدی وجود ندارد که دشمنان و مخالفان حج درصدد القای تبلیغات منفی و شبهه آفرینی هستند تا شیرینی سفر معنوی حج را در کام مردم تلخ کنند، اما مدیریت هوشمندانه شما و همکاری زایران با خادمان خود؛ مهر باطلی بر شبهه آفرینی‌های آنان خواهد زد.

نماینده ولی فقیه با ذکر مواردی از جمله چادر‌های جدید که برخی از آن‌ها تا چند کاروان را درخود جای می‌دهد؛ گفت: باتوجه به تغییرات ایجاد شده در شرایط اقامتی زایران؛ صرفا نباید به تجارب قبلی بسنده کنیم لذا باید با تدبیر و برنامه ریزی دقیق و عمل کردن به دستورالعمل‌ها که مطابق شرایط جدید تدوین و ابلاغ شده است؛ شرایط جدید را مدیریت کنیم.

یادآور می‌شود؛ ۸۶ هزار و ۳۰۰ زایر ایرانی روز چهارشنبه برای انجام مناسک حج ابراهیمی مکه را به مقصد سرزمین مقدس عرفات ترک خواهند کرد.

 

زایران شرایط الاسلام مدیران مراسم ایجاد مدیریت ایرانی کاروان‌ها برگزار عرفات باتوجه کاروان آرامش رهبری سرزمین معنوی گونه‌ای اسکان برنامه اشاره مطابق زیارت