برگزیده ها
صادرات بیش از یک میلیارد دلار کالا از سیستان وبلوچستان

مازندمجلس: زاهدان - ایرنا - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان وبلوچستان گفت: یک میلیارد و 151 میلیون و 827 هزار و 22 دلار کالا در چهار ماه نخست امسال از این استان به کشورهای هدف صادر شد.

مازندمجلس: نادر میرشکار روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مصالح ساختمانی، قیر، تخم گشنیز، سیب درختی و محصولات شیمیایی و صنعتی عمده محصولات صادراتی استان به کشورهای افغانستان، پاکستان، ترکیه، کویت، امارات و سایر کشورها بود.
وی بیان کرد: میزان صادرات چهار ماه نخست امسال در همسنجی با مدت مشابه پارسال 22 درصد کاهش نشان می دهد.
وی افزود: وزن این میزان صادرات بیش از 564 هزار تن بود که 54.5 درصد آن از گمرکات و 45.5 درصد آن از بازارچه های مرزی سیستان و بلوچستان صادر شد.
وی با اشاره به اهمیت بازارچه مرزی میلک در صادرات این استان گفت: این بازارچه مرزی رتبه بسیار خوبی را از نظر صادرات در کشور دارد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت: میزان صادرات از این بازارچه مرزی در چهار ماه نخست امسال 28 میلیون و 19 هزار و 323 دلار بود.
میرشکار ادامه داد: میلک به عنوان دروازه خروجی و ورودی کشور به افغانستان و آسیای میانه نقش بسیار مهمی ایفا می کند اما هم اینک محدودیت هایی در بخش زیرساخت های خود دارد که باید تقویت شود.
وی خاطرنشان کرد: دولت ظرفیت سازی های بسیار خوبی در بندر چابهار انجام داده که بهره برداری بهینه از آن نیازمند توجه ویژه به میلک است.
سیستان و بلوچستان به دلیل قرار گرفتن در نزدیکترین مسیر زمینی دسترسی کشورهای آسیای میانه و افغانستان به آب های آزاد و نیز در اختیار داشتن تنها بندر اقیانوسی ایران اسلامی نقش بسزایی در فعالیت کریدور شمال به جنوب و بر عکس ایفا می کند که در این زمینه بازارچه مرزی میلک به عنوان یک گلوگاه مهم در این استان از اهمیت خاصی برخوردار است.
7311**3213**6081 خبرنگار: اسماعیل مرادقلی **انتشاردهنده: حیدر سرایانی

اقتصاد

صادرات کالا

صنعت

سیستان و بلوچستان

صادرات سیستان بازارچه بلوچستان بسیار افغانستان میزان استان عنوان آسیای میانه میرشکار خبرنگار امسال محصولات کشورهای اهمیت