برگزیده ها

مازندمجلس: خبرگزاری میزان- مدیرعامل میادین میوه و تره بار شهر تهران گفت: عرضه دام غیر بهداشتی فاجعه به بار می آورد زیرا اکنون شاهد شیوع تب کریمه کنگو هستیم.

مازندمجلس:

به گزارش خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان، عبدالحسین رحیمی با حضور در سومین جلسه شورای پنجم شهر تهران گفت: بر اساس تکالیفی که از دو دهه قبل برای ساماندهی عرضه مواد پروتئینی ساماندهی شده بود، سازمان گوشت، سردخانه ها و کشتارگاه ها در اختیار شهرداری تهران بود.

وی افزود: جمع آوری دام های سرگردان در دستور کار قرار گرفت و سال 87 که سازمان سردخانه ها به سازمان میادین الحاق شد، شهرداری های مناطق و سازمان میادین مکلف شدند در ایام مذهبی نسبت به برنامه ریزی و نظارت بر مراکز عرضه دام اقدام کنند.

مدیرعامل میادین میوه و تره بار شهر تهران با بیان اینکه " مدیریت نشدن دام های عرضه شده فاجعه به بار می آورد" اظهارکرد: به دلیل شیوع تب کریمه کنگو، شهرداری تهران به عرضه دام بهداشتی توجه ویژه ای داشته و به گونه ای برنامه ریزی شده که دام بهداشتی در اختیار شهروندان قرار گیرد.

رحیمی با اشاره به کار مشترک وزارت بهداشت و شهرداری خاطرنشان کرد: به منظور اطلاع رسانی از خطرات خرید دام های غیر بهداشتی، آموزش هایی به شهروندان ارائه شده است.

وی در خصوص جایگاه های عرضه دام شهرداری تهران گفت: 3 پایگاه شهرداری تهران ثابت بوده که در طول سال به مردم خدمات ارائه می کنند. در کنار این جایگاه ها، در روز عرفه و روز عید قربان جایگاه های جدیدی از سوی شهرداری راه اندازی می شوند.

مدیرعامل میادین میوه و تره بار شهر تهران افزود: در سال جاری تعداد جایگاه های شهرداری تهران به 25 جایگاه افزایش یافت و در کنار این جایگاه ها، کمیته امداد و برخی خیریه ها نیز جایگاه هایی را طراحی کرده اند.

رحیمی با ارائه آماری از کشتار دام در پایگاه های شهرداری خاطرنشان کرد: سال گذشته 11 هزار کشتار دام داشتیم و ناظر شرعی بر ضبح دام ها نظارت دارد.

وی افزود: 240 دامپزشک در مراکز شهرداری تهران مستقر بوده و بر عرضه دام ها نظارت کافی دارند.

مدیرعامل میادین میوه و تره بار شهر تهران در خصوص ضبح کنندگان دام اذعان کرد: 450 تن کار ضبح دام ها را برعهده دارند و باید به این موضوع توجه شود که دام ها با نظارت کافی ضبح می شوند.

رحیمی از همکاری شهرداری با دامداران خبرداد و بیان کرد: هماهنگی های لازم صورت گرفته تا دامداران بتوانند در مراکز عرضه دام شهرداری حضور پیدا کرده و دام خود را به فروش برسانند.

وی اظهارکرد: اگر دامی از سوی شهروندی خریداری شد و دام سالم نبود، دام برگشت داده شده و اگر دامی آلوده باشد، دام ارجاع داده می شود.

مدیرعامل میادین میوه و تره بار شهر تهران از ضبح رایگان دام در مراکز شهرداری خبرداد و تصریح کرد: دام به طور رایگان ضبح شده و تنها پوست و روده گوسفند در اختیار ضبح کننده گوسفند قرار می گیرد.

رحیمی خواستار افزایش تعداد مراکز ضبح دام شهرداری تهران شد و گفت: باید تعداد مراکز ضبح دام شهرداری تهران افزایش یافته تا شهروندان بتوانند خدمات مطلوبی دریافت کنند.

وی ادامه داد: مراکز از سوی شهرداری تهران دایر شده اما اداره آن به بخش خصوصی واگذار می شود.

مدیرعامل میادین میوه و تره بار شهر تهران در خصوص مقابله با تخلفات صورت گرفته در عرضه دام غیر بهداشتی اظهارکرد: دام های سرگردان که در سطح خیابان ها عرضه می شوند به مراکز شهرداری ارجاع داده شده و این کار از سوی نیروهای شهربان صورت می گیرد.

رحیمی با بیان اینکه " شهرداری تکلیفی در موضوع ضبح دام در خانه های شهروندان ندارد" اذعان کرد: شهرداری مسئولیتی در موضوع کشتار دام در منازل شهروندان نداشته و ما قادر به حضور در خانه های مردم نیستیم.

وی در رابطه با درآمدهای شهرداری از جایگاه های موقت گفت: شهرداری درآمدی از محل جایگاه های موقت ندارد و ما تنها برای تامین سلامت شهر این مراکز را راه انداخته ایم.

مدیرعامل میادین میوه و تره بار شهر تهران ادامه داد: شهرداری اگر نخواهد اقدام به راه اندازی قربانگاه ها کند باید به مراتب هزینه های بیشتری را برای پاکسازی شهر بعد از کشتار دام ها در سطح شهر داشته باشد.

رحیمی در خصوص رقم هزینه کرد شهرداری برای راه اندازی مراکز ضبح دام اظهارکرد: شهرداری تهران183 آغل دارد و از این مراکز 120 میلیون تومان درآمد دارد. هزینه کرد شهرداری نیز در این ایام یک میلیارد تومان است.

وی از ضبح سالانه یک میلیون دام در شهر تهران خبرداد و گفت: در طول سال شهروندان یک میلیون دام را قربانی می کنند. شهرداری تهران 3 جایگاه دارد و بخش اندکی از این یک میلیون دام در 3 جایگاه ثابت شهرداری تهران ضبح می شوند.

این خبر در حال تکمیل است...

شهرداری تهران جایگاه مراکز میادین رحیمی شهروندان مدیرعامل بهداشتی میلیون اظهارکرد نظارت کشتار افزایش هزینه خبرداد موضوع تعداد اندازی ارائه افزود اختیار رایگان بتوانند گرفته ارجاع گوسفند کریمه تومان فاجعه ندارد ادامه ساماندهی سردخانه خدمات پایگاه اقدام اینکه برنامه سرگردان خاطرنشان اذعان دارند دامداران