برگزیده ها
ساخت ۱۲مجتمع خدماتی-رفاهی در‌ راه‌های استان تهران/ از سرمایه‌گذار ‌مجتمع‌های جاده‌ای حمایت می‌کنیم

مازندمجلس: مدیرکل راهداری و حمل‌‌‌ونقل جاده‌ای استان تهران با اشاره به همکاری دولت با سرمایه‌گذار خصوصی در صدور مجور ساخت مجتمع خدماتی-رفاهی بین‌راهی در مکان‌های ارزیابی شده، گفت: احداث مسیر‌های ورودی و خروجی مجتمع‌ها و نصب تابلو‌ها و علائم راهنمایی و رانندگی، توسط دولت انجام می‌شود.

مازندمجلس:مجیدرضا نصرالله نژاد ، با اشاره به مزایای ارتقاء کمیت و کیفیت مجتمع‌های خدماتی ـ رفاهی بین راهی در جاده‌ها اظهار داشت: وجود چنین مجتمع‌هایی موجب می‌شود راننده و مسافر حین سفر بتوانند از امکانات و تسهیلات این مجتمع‌‌ها ‌استفاده کرده و ضمن دریافت خدمات، در راستای رفع خستگی جسمی و روحی از این امکانات استفاده کنند که در نهایت این در کاهش سوانح رانندگی تأثیرگذار است.

وی با اشاره به اینکه 35 مجتمع خدماتی ـ رفاهی در جاده‌های استان تهران وجود دارد، گفت: همچنین 12 مجتمع در حال ساخت است که‌ تا پایان امسال دو مجتمع آماده افتتاح و بهره‌برداری خواهد بود.

‌مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان تهران با اشاره به اینکه در احداث و جانمایی مجتمع خدماتی-رفاهی باید همه مصادیق ایمنی‌ رعایت شود، افزود: از سوی دیگر در نقاط مختلف جاده‌های استان تهران در حال مکان‌یابی هستیم تا مجتمع‌های جدید احداث شود؛ مکان‌یابی مجتمع‌ها از نظر جلوگیری از بروز سوانح رانندگی بسیار مهم است به عنوان مثال در نزدیکی تقاطع‌ها و دوربرگردان‌های جاده‌های، صدور مجوز احداث مجتمع خدماتی-رفاهی انجام نمی‌شود.

وی با تأکید بر اینکه‌ تأثیر مطلوب وجود مجتمع‌های خدماتی-رفاهی بین‌راهی در کاهش تصادفات رانندگی اثبات‌شده است، گفت: مسافران باید طول مسیر سفر را هم بخشی از سفر بدانند و فقط به رسیدن به مقصد فکر نکنند.

نصرالله‌نژاد با اشاره به حمایت‌‌های دولت از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در حوزه احداث مجتمع خدماتی-رفاهی افزود:  ‌نصبت تابلوهای مجتمع‌های خدماتی ـ رفاهی در کنار ایمن‌سازی ورود و خروج‌ و نصب علائم راهنمایی و رانندگی مربوط به آنها، توسط‌ ادارات کل راهداری‌ انجام می‌شود، همچنین احداث رمپ‌های ورودی و خروجی و آسفالت مجتمع‌ةای خدماتی-رفاهی نیز توسط ادارات کل راهداری انجام می‌شود‌.

مدیرکل راهداری و حمل‌‌‌ونقل جاده‌ای استان تهران با تأکید بر اینکه ‌صدور مجوز احداث این مجتمع‌ها‌ توسط دولت انجام می‌شود اضافه کرد: از ساخت و سازهای غیرمجاز و تکی در جاده‌ها جلوگیری می‌کنیم و باید خدمات به مسافران در قالب مجتمع‌های خدماتی-رفاهی باشد زیرا از سویی بر عملکرد آنها نظارت وجود دارد ضمن آنکه ورودی‌ها و خروجی‌ها در این مجتمع‌ها ایمن است در حالی‌که در ساختمان‌های تکی، در ورود و خروج خودروها، احتمال بروز خطر و تصادف وجود دارد.

نصرالله نژاد گفت: روز گذشته مجتمع خدماتی ـ رفاهی با امکانات کامل در کیلومتر 45 ‌جاده فیروزکوه ـ دماوند‌، با 16 هزار مترمربع زمین و 6 هزار مترمربع زیربنا افتتاح شد؛ در مجتمع رفاهی مذکور 8 میلیارد تومان توسط بخش خصوصی هزینه شده است ضمن آنکه این اداره کل در خصوص احداث رمپ‌های ورودی و خروجی و آسفالت آن مجتمع‌های خدماتی ـ رفاهی با هزینه کرد حدود 400 میلیون تومان کمک کرده است.

* کاهش تلفات‌ سوانح رانندگی استان تهران در سال 96

مدیرکل راهداری و حمل‌‌‌ونقل جاده‌ای استان تهران گفت: تعداد کشته‌شدگان سوانح رانندگی در جاده‌های استان تهران از ابتدای‌ نوروز 96 تا پایان خردادماه، نسبت به مدت مشابه سال قبل 14 نفر کاهش یافت و از 85 نفر به 71 نفر رسید و این مطلوب است اما کافی نیست.

وی همچنین یادآور شد: اپلیکیشن 141 و سایت www.141.ir آماده اطلاع‌رسانی وضعیت راه‌های استان تهران، مسافت بهینه و اطلاعات جاده‌ها است ضمن آنکه مسافران می‌توانند از طریق ارسال پیامک به سامانه 1000141 از آخرین وضعیت جوی و ترافیکی راه‌ها مطلع شوند.

* آماده‌سازی پایانه مسافری‌ 100 میلیارد ریال هزینه داشت

نصرالله‌نژاد با بیان اینکه تا پایان سال 96 کل آزادراه تهران-قم به نیوجرسی تجهیز می‌شود، ادامه داد: 960 کیلومتر راه اصلی، بزرگراه و آزادراه و 2 هزار کیلومتر راه روستایی در استان تهران وجود دارد

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان تهران همچنین از آماده‌سازی پایانه مسافری ورامین و افتتاح آن با اعتبار 100 میلیارد ریال خبر داد.

تهران رفاهی استان خدماتی مجتمع احداث جاده‌ای مجتمع‌های راهداری رانندگی اینکه مدیرکل همچنین جاده‌های سوانح اشاره حمل‌‌‌ونقل هزینه میلیارد مسافران کیلومتر پایان افتتاح جاده‌ها امکانات آسفالت خروجی ورودی رمپ‌های مترمربع پایانه وضعیت تومان آزادراه آماده خدمات مکان‌یابی نصرالله می‌کنیم راه‌های مجتمع‌ها جلوگیری خصوصی نصرالله‌نژاد مطلوب تأکید ادارات